timmstokke Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Hva er egentlig den korrekte måten å vaske/rense laptop LCD skjermer? Er det noen spesielle stoffer og/eller kluter som oppnår best resultat, eller funker det like greit med en litt fuktig klut? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 En fuktig klut går nok bra i de fleste tilfeller. Jeg bruker en liten lofri fille fuktet med rensesprit, siden det lett tar vekk eventuelle fingermerker og andre flekker. Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Jeg bruker en liten lofri fille fuktet med rensesprit(...) Alkohol kan vel ikke være helt gull å bruke, det sliter vel unødvendig på panelet? Uansett, jeg bruker spesielle lofrie kluter som jeg fukter med en alkoholfri væske (sett, kjøpt for kr 59) Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 En lett fuktet mikrofiberklut er min favoritt. Lenke til kommentar
Solariz Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Mener å huske at Barbara.no hadde en artikel om en rensevæske som renset usedvanlig bra. Sikkert bara å bla seg litt tilbake i tid så kan man finne det. Var i vinter en gang tror jeg Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Det finnes mange slike innlegg i forumet, søk da vel! Ikke bruk annet enn produkter som er laget for LCD skjermer. Ellers er en fuktet klut bra. For all del ikke bruk mikrofiber kluter. De fungerer som sandpapir på skjermen, ikke bra. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 (endret) Jeg bruker en liten lofri fille fuktet med rensesprit(...) Alkohol kan vel ikke være helt gull å bruke, det sliter vel unødvendig på panelet? Det er heldigvis bare tøys! Bruker du derimot aceton eller andre sterke løsemidler, skal jeg heller megi at det ikke er helt sunt for plasten. Etanol er ikke farlig for de plasttypene jeg har vært borti iallefall, og skjermen min ser fin ut ennå den, selv om jeg tørker av den ca 1 gang i uken. Den har holdt ut i snart ett år.. :wink: Ikke bruk annet enn produkter som er laget for LCD skjermer. Ellers er en fuktet klut bra. For all del ikke bruk mikrofiber kluter. De fungerer som sandpapir på skjermen, ikke bra. Produserer du spesiallaget LCD-skjerm-rensevæske eller? Hvorfor betale i dyre dommer for en flaske som det står 'Super Ultra LCD-cleaning fluid - 1337 edition' på? Sprit eller lunket vann går helt fint. Til og med såpevann kan brukes, bare i små mengder da. Og siden når brukes mikrofiberkluter til å slipe ned LCD-skjermer? De er jo utviklet for å 'suge' til seg små støvpartikler, og er dessuten ganske brukbare til fettfjerning (bare kjenn hvor tørre hendene føles etter at du har brukt en mikrofiberklut en stund!). Selvsagt skal du ikke tørke gulvet med kluten før du bruker den på skjermen da.. Edit: quote-fiksing fra det gamle forumet. Endret 10. juni 2004 av atrax Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Her er ett annet innlegg om det samme: http://forum.barbara.no/viewtopic.php?t=13...ight=microfiber Jeg kommer aldri til å bruke Microfiber kluter ihvertfall, har klart meg fint med vann og vanlige tørke kluter til nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå