Gå til innhold

Objektivitet til EOS 1100D

Anbefalte innlegg

Hei

Er ny til dslr verda og har fått meg 1100D med kit linsa 18-55 mm. Skal til England på ferie snart og har tenkt å oppgradere linsa sida kit linsa er ikkje all verda. Har dere noko anbefalningar?

Brukar kamaraet mest til landscape og makro, men har også lyst på ein god wide linse. Har ikkje særleg peiling kva linser er betre enn andre, men har sett mange billige sigmaer. Kva anbefaler dere?

Endret av MPC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs om det er så fryktelig mye å spare på å kjøpe i England. Dessuten går du glipp av de gode norske forbrukerrettighetene som 5 års reklamasjonsrett.

Hva savner du med det objektivet du har nå? Skal du et et som erstatter det du har, eller i tillegg? Det objektivet du har, er det versjonen med IS?

Lenke til kommentar

Uten IS. Trur det blir i tilegg til det eg har. det eg savner med spesielt landscape er muligheits for å "zoome" meir inn til ting som er langt vekke. Savner også at eg ikkje får vide bilder når eg tar bilete av f. Eks. Fjell.

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Har sett litt på Sigma 70 300mm F4-5.6 APO DG til canon DSLR. Grei pris men uten IS, canon si versjon med IS trur eg koster 3 gongar meir som er alt for mykje. Har dere noko bemerkningar om Sigma 70 300mm F4-5.6 APO DG?

Lenke til kommentar

For ca 2000.- har du ikke mye og velge imellom.

En helt grei telezoom som gir mye kvalitet i forholdt til prisen er Canon 55-250 IS, bare ikke kjøp en 70-300 til ca 1000.- disse er veldig dårlige på bildekvalitet.

Hvis du ikke er fornøyd med kid-objektivet kan du kjøpe et tilsvarende som er mye bedre, Tamron 17-50 f/2.8 gir veldig mye for lite penger.

Skal du ha noe bedre en disse to må du nok opp i pris, ca 5000.- pr.stk.

Lenke til kommentar

Sigma 70-300mm er triste greier. Du får rekkevidden, men det er også alt. Skjønner heller ikke helt hvorfor 70-300mm er interessant om landskap og makro er viktig.

Som alltid, kjøp brukt på foto.no eller finn.no. Mye å spare der, prisene er gjerne 50-66% av nypris. For 2000kr får du ovennevnte Tamron 17-50mm f2.8 eller Sigma 10-20mm, to svært akseptable (holdt nesten på å skrive "gode", hå hå) objektiver. Ellers får du også Canon 17-85mm IS under 2000kr, en grei oppgradering av kitobjektivet. Litt mer tele, samt stabilisering.

Personlig ville jeg gått for Tamron-objektivet først. Det har ikke den beste autofokusen, men det er mye objektiv for pengene.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe objektivitet i morgon. Skal på ferie som sagt, og er enig at det er ikkje vert å kjøpe i utlandet, men er litt for seint å kjøpe online.

Skal til elkjøp i morgon, og har sett at

Canon EF-S 55-250 f/4-5.6 IS II objektiv

er på 1700 Kr.

Er nice at det finnes telezoom med IS på under 2000, men tipper på dåkke har nokre tankar rundt om denne objektiviteten?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takker :)

Trur det neste eg skal kjøpe blir ei betre vidvinkel linse. Frå før så har eg "Kit" linsa mi (18-55MM, ikkje IS) og den er ikkje så bra. Kanskje det blir ei pannekake linse. I vertfall noko liten som kan bli brukt til kvardagslige ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...