Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fryser/henger seg opp

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt en pc fra dustinhome.no som jeg har bygget selv. Pc'en starter og sånn , men når jeg går inn på et spill (uansett hvilket) så fryser bildet seg. Noen ganger blir skjermen helt svart i 10 sekunder, så skrur den seg på igjen. Det har også skjedd hatt skjermen blir svart , og det skjer ingenting, så jeg må skru av og på pc'en med reset - knappen på pc'en. Jeg får også en feilmelding: Skjermdriveren har sluttet å svare, og har blitt gjennopprettet. Viss jeg feks. ser på en youtube video, så blir pc'en utrolig treg og fryser/henger seg opp, og når pcen fryser, virker ingen av tastene eller noe som helst. Det har skjedd også at skjermen helt brått blir helt rød. Jeg har prøvd å google alt, men jeg finner fortsatt ingen løsning.

Jeg har lastet ned den nyeste driveren fra nvidia, det funket ikke, så prøvde jeg med cd'en som fulgte med skjermkortet, det funket ikke da heller. Samme problemene fortsatt. Jeg snakket med dustinhome, og han var sikker på at det var noe feil med driverene.

Skjermen jeg bruker er BENQ XL2410T.

Komponenter:

Coolermaster CM STORM ENFORCER

ASUS P8Z77-V PRO

CORSAIR AX 850W

WESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK 2TB

INTEL 520 120GB

GIGABYTE GTX 670

INTEL CORE I7 3770K

CORSAIR 16GB VENEGANCE LOW PROFILE

PHANTEKS PH-TC14PE

WINDOWS 7 HOME PREMIUM 64 BIT

Værsåsnill å hjelp meg, sinnsykt irriterende at jeg kjøper en pc for å spille, så funker det ikke.

Mvh sindre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken driver er det du har prøvd? Og hvordan er temperaturen på skjermkortet?

rekker ikke teste tempraturen så veldig, for pcen fryser med en gang , men ca 50-60 grader som jeg kan se under load. driveren jeg bruker nå er den nyeste fra nvidia (301.42) og den som fulgte med på cden var 301.25.

Lenke til kommentar

Ok. Problemene du lister opp er helt klart et driverproblem.

Avinstaller alle drivere du har og last ned nest siste driver. Husk å slett de gamle helt før du installerer nye.

Gå inn på www.ninite.com og kryss av alt under "Runtimes" og last ned.

Tusen takk, verdens dummeste spørsmål men: hvordan får jeg tak i de nest siste driver? skal jeg gjøre det på hovedkortet og skjermkortet? :)

Lenke til kommentar

Du kan først prøve med den nyeste driveren etter at du har slettet den du har nå. Hovedkort driverene skal ikke være nødvendig å installere på nytt (hvis du har de nyeste). Hvis du har hentet de fra CDen kan du prøve med de nyeste fra asus.com

Lenke til kommentar

Du kan først prøve med den nyeste driveren etter at du har slettet den du har nå. Hovedkort driverene skal ikke være nødvendig å installere på nytt (hvis du har de nyeste). Hvis du har hentet de fra CDen kan du prøve med de nyeste fra asus.com

Har slettet alle nvidia driverne , og installert de nyeste. Jeg har de nyeste driverne fra asus til hovedkortet også. Jeg prøvde å spille MW2, og det samme skjer igjen :( fryser helt :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...