Gå til innhold

Ye Olde Championship Pub


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Bournemouth vært i Premier League før? Har ikke de rykket opp fra League 2, eller noe, på rekordtid? Jeg syns det er herlig med "nye" lag i PL, det er bra for sporten siden omså bare en eneste sesong i Premier League betyr så vanvittig mye økonomisk. 

 

Dette er såklart med forbehold om at de ikke bare har blitt kjøpt opp av en eller annen sjeik/oligark/tycoon og kjøpt seg opp. 

 

Edit: Tydeligvis er det 106 eller 116 år (husker ikke helt) siden sist Bournemouth var i toppdivisjonen :p

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Maxim Demin, en russer boende i Sveits som har blitt rik på petrokjemisk industri, har tydeligvis pumpet over £10mill. inn i klubben mellom 2011 og 2014. 

 

When the south coast club seized promotion to the Championship two seasons ago, they did so as League One’s biggest spenders, having outlayed £1.38m - over £1m more than anyone else. Yet in the process the Cherries also racked up a hefty £15.3m loss and required an £8.7m loan from their wealthy benefactor to ease the burden.

 

 

 

Tydeligvis, av de klubbene som ikke får fallskjerm etter nedrykk fra PL så er det kun tre klubber som har brukt mer penger enn Bournemouth; Middlesborough, Forest og Leeds. 

 

Det er jo gøy, men det er litt synd at det kun skjer fordi de har kjøpt seg til toppen. 

Lenke til kommentar

Ah, jeg hadde inntrykk av at de ikke hadde brukt så forferdelig med penger, da jeg så på spillerne. Var et fåtall der jeg hadde hørt om. £10M over så mange år er ikke avskrekkende mye da. Det er jo mer enn resten av klubbene om det sitatet stemmer, så da er det jo litt kjipt. Uansett gøy med nye klubber i PL, da.

Lenke til kommentar

£10mill. er kanskje ikke så mye, men i League 2 og League 1 er det nok en god del. Det tar liksom litt glansen av det når lønnsbudsjettet til et lag er større enn det totale årsbudsjettet til andre. Jeg tror ikke det var sånn her, men det var bare et eksempel. Uansett så er det gøy med nye lag. Det har jo vært en god investering for han, da :p

 

Etter det jeg leste i aviser virker det som om veldig lite er kjent om han russeren. Han gir aldri intervjuer, går ikke på kamper fordi han tror han er en jinx, man vet ikke hva han har tjent penger på... ifølge en artikkel visste så vidt klubben noe om han, annet enn at han var rik. 

 

Minner meg litt om denne her, fra Studs Up

 

post-172997-0-56244500-1430234023_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Er fornøyd så lenge Norwich ikke rykker opp.

 

Edit: Soft spot for Boro siden de er fra nordøst, og siden en av deres naboer blir å rykke ned i år, så synes jeg vi trenger en ny representant.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...