Gå til innhold

Tok harddisk fra gammel pc som ikke vil vises i den nye

Anbefalte innlegg

Hei!

Når pappa skulle kaste vekk pcen sin tok jeg selvsagt med meg de mest brukbare delene fra den gamle pcen. Fikk bla.a. med meg disken som sto i den og det er denne jeg plages med nå. Da jeg nå er sikker på at alle ledninger er satt riktig vei og hører at skiva i disken snurrer syns jeg det er rart at den ikke skal funke som jeg vil. Er en hvit plugg på en av pinnene på en kontakt på harddisken, kan denne ha noe med saken og gjøre? Eller kan det være andre ting som skurrer?

EDIT; Vil også legge til at de to harddiskene jeg allerede har er satt opp i RAID.

Endret av ponas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disken trenger ikke mer enn strøm for å snurre (slik at du hører det).

Det betyr ikke nødvendigvis at PC'en din snakker med disken.

Si gjerne noe om hvilken type disk det er (- står det noe på etiketten? -), hva slags PC (og operativsystem) den satt i, og hva slags PC (og operativsystem) du har.

Det kan hende du har koblet disken til et grensesnitt som er "slått av" i maskinens BIOS, osv.

Det er i det hele tatt mange ting som kan gjøre at du ikke får kontakt med disken.

Er dette den eneste disken i maskinen din nå, eller har du lagt den til som en ekstra disk?

Starter PC'en din med denne disken tilkoblet, eller er det ingenting som virker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...