ATWindsor Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Hva er galt med nettsiden? Den er jo full av jalla google-translate. GIr ikke akkurat et seriøst inntrykk. AtW Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Løsningen er å gi opp og innse at det ikke er noen god løsning. Jo, du har jo KeePass som jeg nevnte ovenfor, da lagrer du lokalt, og du kan separere databasen fra nøkkelen, og uten nøkkelen så kan du ikke hente ut det som er i passord databasen. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Jeg har ihvertfal fått avklart at passordet mitt ikke er på listen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Jeg har ihvertfal fått avklart at passordet mitt ikke er på listen.Og det fant tdu altså ut ved å oppgi det samme passordet ditt til en annen tjeneste på nettet? Så nå er passordet ditt på listen over passord naive folk frivillig har gitt fra seg. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Fant det ut via lastpass, som ihht de fleste her er serriøse Men jeg ser poenget ditt, jeg er somregel svært skeptisk til slikt. Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Nå skal det sies at mtp. lastpass sin sjekker så sender du aldri passordet ditt til lastpass. Passordet blir hashet i din nettleser så blir hash sendt til lastpass for å sjekkes opp mot listene som er lekket både for last.fm og linkedin. Personlig så bryr jeg meg pent lite om passordet mitt er på listen av to grunner. Den ene er at så framt passordet får lov til å være såpass sterkt på nettstedet så består det av 26 tegn, inklusive spesialtegn, og den andre er at passordet blir byttet uansett om det skulle være på en liste som er lekket til offentligheten. Du har ingen garanti for at listene som er lagt ut offentlig er hele listen, og selv om passordet i utgangspunktet er trygt så kan man aldri være for sikker Når det gjelder seriøsiteten til Lastpass basert på den maskinelle oversettelsen til Norsk så bør det kanskje nevnes at flere nettsteder velger denne framgangsmåten da det er mere brukervennlig å ha en dårlig oversatt side som folk kan forstå framfor en side som ikke er oversatt som enkelte ikke kan forstå i det hele tatt. Facebook brukte også maskinell oversettelse for sin Norske oversettelse, men fikk brukermassen til å oversette det som det maskinelle hadde oversatt dårlig. Om man er i tvil når det gjelder seriøsiteten til lastpass så skal det ikke mye googling til for å se hvor anerkjent tjenesten er. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Når det gjelder seriøsiteten til Lastpass basert på den maskinelle oversettelsen til Norsk så bør det kanskje nevnes at flere nettsteder velger denne framgangsmåten da det er mere brukervennlig å ha en dårlig oversatt side som folk kan forstå framfor en side som ikke er oversatt som enkelte ikke kan forstå i det hele tatt. Facebook brukte også maskinell oversettelse for sin Norske oversettelse, men fikk brukermassen til å oversette det som det maskinelle hadde oversatt dårlig. Om man er i tvil når det gjelder seriøsiteten til lastpass så skal det ikke mye googling til for å se hvor anerkjent tjenesten er. Er det mere brukervennlig? Det er masse av siden som er engelsk innemellom det norske, den går som norsk som default enda 99.9% av de som bruker siden antakelig forstår engelsk helt greit. Og en av de aller vanligste varselsflaggende mot scams og lignende er dårlig oversettelser. Man ser det overalt på lugubre reklamer. De bør tenke seg om angående hvordan de framstår. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå