Gå til innhold

Hvilket språk?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er da utrolig interresert i spill, og jeg vil gjerne lage noen selv. Noe som har vært min drøm siden jeg var tre år gammel.

Problemet mitt er da hvilket program jeg skal programmere i? Jeg har da planer om å bruke gode, gammeldagse sprites (altså 2D grafikk) men med kanskje litt høyere oppløsning.

Hvilket språk vil være lettest for meg å begynne med? Jeg kan nok ingenting fra før, og om du vet ett språk jeg burde begynne med, har du også en guide elns slik at jeg kan lære meg språket, og helst en som er oppdatert, og ikke utdatert som de fleste andre.

Hadde vært lettest med en video guide som lærer meg språket, fordi jeg lærer bedre av å høre noen andre snakke til meg om hva jeg må gjøre, og hvorfor det er slik.

Jeg er passe god i matte, og er blitt sagt av klassekamerater at jeg er utrolig flink til å lage ligninger til matte problemer, så jeg tror ikke matte akkurat er noe problem. :p

Også, er det noen bøker som kan introdusere meg til spillprogrammering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for rend 2D så vil jeg anbefale Corona SDK som en god og enkel start. Er da LUA scripting som er språket som er lett å sette seg inn i og forstå. Det er vel den inngangsbilletten jeg tror vil være raskest samnt tilby mest. Finnes kanskje andre slike platformer også som andre har erfaring med. Selv startet jeg med Corona og har holdt på i ett år nå.

http://www.anscamobile.com/corona/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...