Gå til innhold

England?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg, min tante, bestemor og bestefar har planer om å dra til England en tur i sommerferien. Men, vi aner ikke hvilken by vi vil besøke..

London er ikke noe snakk om, siden det er så utrolig dyrt. Og bestemor vil gjerne besøke en plass med kanskje en del butikker, og mye fin natur slik at hun og bestefar kan gå tur. Bestefar derimot er mer interessert i å besøke kafeér rundt omkring. Og jeg vil gjerne det samme som bestemor - en by med en del spennende butikker, og mye fin natur slik at jeg kan ta masse fine bilder. (Vet dette kan høres rart ut.. men er det noen byer som har en park med kirsebærtrær? Altså slike rosa trær.)

Bestemor, og bestefar er ikke så altfor gamle - begge to er i 60 årene, og tante er i begynnelsen av 30 årene.

Hvor vil dere anbefale oss til å dra?

(PS! Dette er min første reise til England, så om dere kan komme med noen tips til hvordan det er der, hadde jeg blitt ganske fornøyd.)

Endret av Hyuki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

York er veldig fint. Er det veldig viktig å komme til England, eller er hele Storbritannia greit? Alle byer med mer enn 20K innbyggere i UK har positive og negative sider, og det er mer kriminalitet og flere falleferdige blokker enn i Norge. I noen byer er dette dominerende, så jeg fraråder turer til Glasgow for eksempel.

Derimot er hovedstaden i Skotland, Edinburgh, en veldig fin by. Den er ikke så altfor stor, noe større enn Bergen. Anbefales :)

Les mer her: http://wikitravel.org/en/Edinburgh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...