vsagen Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Hei! Jeg er ei jente på 19 år som nå har fått tilbudt plass ved 1+5 programmet medisin gjennom Bjørknes Høyskole, både i Ungarn og Slovakia. Jeg lurer derfor på om noen har gode/dårlige erfaringer når det gjelder medisinutdanningen i Pecs og i Martin? Er klar over at ungarsk er vanskeligere å lære seg enn slovakisk, noe som er en vesentlig faktor. Samtidig får jeg stadig høre at medisinutdanningen i Ungarn er mer prestisjefylt enn hva den er i Slovakia, altså når man kommer hjem. Dette skyldes nok at det i godt over 10 år har studert nordmenn i Ungarn, mens det i Slovakia er relativt "nytt". Har også hørt at lærer-elev-forholdet i Ungarn er temmelig vanskelig og tungt - er en veldig autoritær undervisning, og lærerne ofte gir elevene stryk slik at de MÅ gå om og betale skolepenger ett år til? Noen som har erfaringer fra dette? Vet at det finnes flere slike temaer innpå diskusjon.no, men flere av dem er opprettet flere år tilbake, så jeg vet ikke om ting kan ha forandret seg siden 2009 ol. Setter pris på all tilbakemelding! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå