Jørgen Sørheim Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Kjøpte nylig Asus Dark Knight RT-N66U for å erstatte separat switch og trådløs router. Veldig fornøyd jevnt over, men sliter med å åpne porter til Vuze. Linux-distroene mine får gule smiletryner hele tiden (you may have a NAT problem if your torrents stay on yellow status all the time). Og, jeg har aldri helt satt meg inn i dette port-forwarding-styret. Er det i modemet eller i routeren porten (28486) skal åpnes? Eller skal porten åpnes i modemet til IP-en til routeren, og så åpnes fra routeren til PC-en? Hjelp, hjelp. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) Helst bør man sette routeren i bridge og slippe to ledd med portforwarding. Da kan man aktivere UPNP og la porter åpnes automatisk. Hvis du skal bruke routermodem og så router, så må du åpne porten i begge to. Eks: Internett 85.100.100.100, -&--#62; Routermodem deler ut f.eks 10.0.0.5 til RT-N66U, RT-N66U deler f.eks ut 192.168.1.10 til PC. Adressen som routermodem har, finner du i innstillingene for WAN (internettport) til RT-N66U. Adressen som PC har finner du ved å skrive ipconfig i CMD på PC. Du forwarder da først porten i routermodemet til 10.0.0.5 Deretter forwarder du samme port til 192.160.1.10 i RT-N66U. Bare tenk på det som en bekk hvor porten må forbi alle leddene etter tur. Endret 6. juni 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå