SarahAJ Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Jeg skal ha muntlig eksamen på fredag, og jeg var så heldig at jeg fikk temaet evolusjon. Det var anbeflt å ha med litt om: - Darwins evolusjonslære - Naturlig utvalg - Kunstig utvalg - Artsdannelse - Arvestoff - Genteknologi Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal begynne eller hvordan dette skal legges opp.. Trenger hjelp, og det fort! Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Lag en disposisjon for deg selv, med noen punkter som du fyller ut, så blir det mye enklere. F.eks: *Forklare kort hva evolusjon er *Forklare de første teoriene, hvordan og hvem. Naturligvis Darwin du snakker om da. *Vis noen eksempler som støtter opp det du nettopp har snakket om *videre punkter *osv *osv Skum raskt gjennom artikler om evolusjon på f.eks. Wikipedia for å få en oversikt, og la deg inspirere av hvordan emnet et lagt frem der. Wikipedia er ikke en godtatt kilde du kan legge frem på eksamen, men funker likevel fint for å lese seg opp på et emne, og man kan sjekke kildene som Wiki har brukt. Har du blitt bedt om å lage en problemstilling? Lenke til kommentar
SarahAJ Skrevet 7. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2012 Lag en disposisjon for deg selv, med noen punkter som du fyller ut, så blir det mye enklere. F.eks: *Forklare kort hva evolusjon er *Forklare de første teoriene, hvordan og hvem. Naturligvis Darwin du snakker om da. *Vis noen eksempler som støtter opp det du nettopp har snakket om *videre punkter *osv *osv Skum raskt gjennom artikler om evolusjon på f.eks. Wikipedia for å få en oversikt, og la deg inspirere av hvordan emnet et lagt frem der. Wikipedia er ikke en godtatt kilde du kan legge frem på eksamen, men funker likevel fint for å lese seg opp på et emne, og man kan sjekke kildene som Wiki har brukt. Har du blitt bedt om å lage en problemstilling? Takk skal du ha! Var til veiledning hos faglæreren i dag, så kom plutselig alle bitene på plass! Er ferdig med presentasjonen nå, så da gjenstår bare timer med øving.. Nei, fikk bare beskjed om å fortelle om evolusjon, enkelt og greit. Det eneste var at jeg burde ha med de temaene nevnt ovenfor, også måtte jeg selvfølgelig kunne alt det jeg pratet om. Lenke til kommentar
sara93 Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 (endret) kan noen gi meg en forklaring på artsdannelse? Endret 12. juni 2012 av sara93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå