Gå til innhold

Spørsmål om et: HIS Radeon HD 6570 1GB DDR3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skejrmkortet du har er mye mye mye bedre.

Så har du tenkt å spille eller lignende, bruker du skjermkortet ditt.

er det bare kontorbruk og filmtitting bruker du ikke skjermkortet.

Så du mener det HIS Radeon HD 6570 1GB DDR3 jeg har fra før er mye bedre, og

at det altså da er fordel å installere det i tillegg?

Bruker ikke spill i det hele tatt, men en del video og film. Men hvis det vil gjøre pc'en

bedre er det vel bare fordel ta det med uansett da regner jeg med. Så sant det ikke

vil gi noen komplikasjoner med det integrerte i hovedkortet?

Lenke til kommentar

A8-3870K (APUen, ikke hovedkortet) har integrert grafikk som yter omtrent identisk med et 6570.

Du kan også kjøre CFX mellom en A8-3870K og et HD 6570 om du ønsker.

Eh.. javel, så da vil det komme ut omtrent med det samme likevel?

Det som sto i din siste linje (det med "CFX") skjønte jeg dessverre ikke noe av, men.. :blush:

------------------

Edit: Ja når jeg ser etter, står det jo det på den AMD "Innebygd skjermkortRadeon HD 6550D"

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Det er mulig jeg har misforstått litt her.

Men er ikke CrossfireX (CFX) slik at det dedikerte skjermkortet overtar for det integrerte når oppgaven blir for heftig for sistnevnte ?

I såfall, dersom det er riktig at begge skjermkorta yter likt, så ser jeg ikke helt poenget med det.

Edit : Dettte ble litt unøyaktig. Jeg mener såkalt hybrid CrossfireX, og det jeg eventuelt har misforstått er om det går an å kjøre integrerte skjermkort uten at det er "hybrid".

Endret av ZiggyS
Lenke til kommentar

Det er mulig jeg har misforstått litt her.

Men er ikke CrossfireX (CFX) slik at det dedikerte skjermkortet overtar for det integrerte når oppgaven blir for heftig for sistnevnte ?

I såfall, dersom det er riktig at begge skjermkorta yter likt, så ser jeg ikke helt poenget med det.

Edit : Dettte ble litt unøyaktig. Jeg mener såkalt hybrid CrossfireX, og det jeg eventuelt har misforstått er om det går an å kjøre integrerte skjermkort uten at det er "hybrid".

Nope, Hybrid CrossfireX skal la begge GPUene fungere sammen om et spill. Hvor godt det fungerer i praksis er nok noe man kan lure på da.

Ser også nå at jeg tok feil angående ytelsen. Et 6570 er et godt hopp opp i ytelse fra en A8-3870K, jeg må ha tenkt på laptoper der APUene er rimelig kompetetive med low-end GPUer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...