Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg kan tenke meg å lære VG (at last, hoah! eh..). Har lurt på det i mange år, og jeg er virkelig treg av meg når det gjelder å sette i gang med noe..

Så, er denne boka et bra startsted for meg da? Jeg kan absolutt ingenting om VB i det hele tatt, men de påstår boken gir en grundig innføring i emnet. Etter den, hva burde jeg se på da? Den vil holde en stund uansett, men det er alltid greit med tips.

En av grunnene til at jeg vil lære VB er at jeg er drittlei all letingen etter freeware program som så viser seg å være totalt utdaterte og forlatt av opphavsmannen for et par år siden, eller at de ikke gjør akkurat det jeg har behov for.

Når det gjelder PHP er det enklere, jeg begynte å lære litt ved å bruke PHP scripts som jeg skreddersydde til min bruk (har nå ikke laget websites på en lang stund, gikk lei etter den 1050'ende eller så, og kravene til websites bare stiger). Sånn sett var det veldig greit å hente et script som lå nær mitt bruksområde, så kikket jeg på koden som gjerne var bra beskrevet, og gjorde forandringene jeg hadde behov for.

Med VB føler jeg mest for å starte med en god bok, om dere skjønner hva jeg mener, istedet for å rote med online tutorials.

Så, er den bra? Hvis ikke, andre tips? Norsk, Engelsk, er egentlig det samme, men sjargongen på Norsk kan vel være greit å ha med seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg brukte en eldre versjon av denne boka (VB5.0) i 1997, og var stort sett meget misfornøyd med denne boka. Grunnen er at forfatteren ikke var flink nok til å formidle budskapet på en skikkelig måte, pluss at han løste problemer mange steder på en svært kronglete måte. Formateringen av koden var også hårreisende mange steder.

Jeg lærte Java med Sams Teach yourself Java in 21 days, og var meget fornøyd med denne, har ikke lest VB-boka av denne (Sams Teach Yourself Visual Basic 6 in 21 Days

), men vil vel heller valgt denne.

Lykke til! :wink:

Lenke til kommentar

Aii, dårlig erfaring hører jeg. De "done in xx days" bøkene har jeg sett omtalt før. Det var bare en ting de som omtalte dem anmerket; Nemlig at det som regel tok litt lengre tid :lol: Ellers var de ganske fornøyd såvidt jeg husker, tror jeg skal satse på den. Takk for tipset!

:woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...