Bøgge Bakken Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Bestilte blant annet et MSI K7D Master-L fra komplett i går som jeg skal bruke til en liten server. Dette er da et dual kort og kunne tenke meg å kjøre 2 stk prosessorer på dette, men MP prosessorene koster jo flesk. Det var for tid tilbake snakk om man kunne lodde/tegne et punkt på XP prosessoren slik at denne Blei en MP. Noen som vet hvilket punkt dette er og på vilke XP Prosessor dette fungerer. Lite vits å betale 1000 kr ektra for "samme varen".[/url] Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Her er en artikkel om dual XP/Duron: http://www.hardwarezone.com/articles/artic...z?cid=2&aid=393 og en oppfølgingsartikkel: http://www.hardwarezone.com/articles/artic...z?cid=2&aid=395 Etter å ha lest artiklene fikk jeg plutselig lyst på et dual Duron 1,3 system (ca 2600,- for HK og 2xCPU) :-) må jo være den ultimate "low-budget" serveren. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 MSI K7D Master-L skal bruke REG minne iflg Komplett.no, betyr dette at en MÅ bruke REG minne eller fungerer det med vanlig DDR også? REG minne er jo over dobbelt så dyrt som vanlig minne. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Alle 760MPX kort kan bruke RAM slot 1 og 2 (av 4) med vanlige DDR minne. Si ifra hvordan det går da med XP'er, har et dual 1.2GHz system jeg kommer til å pensjonere snart, kan blir en bra gameserver med 2x 2500+. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 MSI K7D Master-L skal bruke REG minne iflg Komplett.no, betyr dette at en MÅ bruke REG minne eller fungerer det med vanlig DDR også? REG minne er jo over dobbelt så dyrt som vanlig minne. Ikke noe problem. Jeg har 1 GB med REG minne Du kan bruke vanlig minne i 2 av spora ogsa. Etter å ha lest artiklene fikk jeg plutselig lyst på et dual Duron 1,3 system (ca 2600,- for HK og 2xCPU) :-) må jo være den ultimate "low-budget" serveren. Takk for linkene. benckmarks foran det funker i dual. Si ifra hvordan det går da med XP'er' date=' har et dual 1.2GHz system jeg kommer til å pensjonere snart, kan blir en bra gameserver med 2x 2500+.[/quote'] Skal gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå