Gå til innhold

400W til GTX670

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt nye deler til en spill-PC, og spekulerer på om et gammelt 400W PSU er tilstrekkelig.

Man ser av gtx 670-testen at hele testmaskinen trekker 250W på full load, så man skulle gjerne tro at 400W var nok. Det samme sier PSU-kalkulatoren, som anbefaler 350W til mitt oppsett. (i5 ivy, 8GB RAM, 1 7200rpm og 1 SSD)

...men på Nvidia sine sider står det at man skal ha minimum 500W og 2stk 15A 12V-kontakter.

Mitt Nexus NX-4090 har 12v1 på 15A og 12v2 på 14A. Slik jeg forstår fargekodingen, er 12v1 forbeholdt 4-pin gul og svart til hovedkortet, altså CPU, og 12v2 på 14A til resten (skjermkort og disk)

Jeg tror jeg har svaret, siden 14A gir maks 168W, begge kontaktene havner på samme rail, og skjermkortet skal dra 170W på maks load..

A: Er det tilstrekkelig?

B: Eksploderer PC-deler til 8000kr om jeg prøver og feiler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke brukt en 400w psu til et sånt system - spesielt ikke et eldre.

Det kan skje flere ting, psu'n kan futte av med et smell, men aller helst vil du få stabilitetsproblemer under belastning/spilling.

Anbefaler deg å gå for minst et 650w av bra kvalitet for å være på den sikre siden, ikke noe vits å leve på grensen.

Skal du ha rimelige og ikke minst bra power så pleier ofte Komplett å ha div Silver Power på Superweekend tilbud, det er Seasonic oem enheter og følgelig av bra kvalitet.

Edit: Power kalkulatorer på nettet skal man iallefall ikke stole på.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...