Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Vill ikke ta eksamen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg klokka er halv 2 og jeg har enda ikke nok stoff til å framføre matte muntlig eksamen imorgen. Jeg har sittet konstant på rommet de siste to dagene for å virkelig prøve denne gangen, men det går ikke. Jeg har skrevet litt men det blir ikke bedre en 5.klasse stoff.

Jeg har aldri hatt noe godt forhold til matte, jeg har alltid prøvd det beste jeg kan i matte timene men det setter seg aldri.

Jeg har framføringen imorgen kl 10. Det frister svært å ringe inn å si at jeg dropper den, fordi stryk får jeg uansett.

Har også angst for å framføre matte (f.eks i timene) på tavle osv. Spessielt når det sitter en sensor og skal dømme.

Kan jeg droppe den? Hva mener dere?

Takk for svar!

10 kl eksamen forresten

Endret av MektigFlamme
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Off, veldig sant! Men jeg har ikke nok stoff til 20 minutter, jeg sitter med en veldig ekkel følelse akkurat nå, føler meg på en måte fanget, er veldig trøtt og har lyst og legge meg, men tenker bare på imorgen når jeg må stå foran sensoren og læreren min med minimalt stoff.

Lenke til kommentar

Det er antageligvis mer lønnsomt å vise frem det du har enn å droppe det.

Jeg er selv en failure i matte, men eneste gangen jeg hadde muntlig matte eksamen var i 10klasse og jeg klarte nå å ro i land en 3er og jeg brukte heller ikke all tiden vi fikk tildelt som var 15-20min.

Og det er som han over er sier, lettere å få karakter i muntlig enn skriftlig.

Lenke til kommentar

Jeg har nesten ingenting, jeg vet ikke helt, må legge meg nå.

Jeg har veldig angst for å framføre via tavle osv, fordi jeg har så lite kunnskap i faget og føler meg dum. Jeg får nesten møte opp å si jeg ikke har noe å framføre, eller gå inn og framføre en oppgave fra boka.

Lenke til kommentar

Så et par ille fremføringer i matte-muntlig, der noen er så nærvøse at de nesten ikke får fremført og bare bryter sammen i gråt. Etter en kopp kaffe/te, og litt prat rundt temaet så løste det seg, og ingen strøk.

Spiller ingen rolle om du bommer på tiden, og ikke har nok stoff. Du stryker ikke nødvendigvis for det. De PRØVER å hjelpe deg, ikke slakte deg, selv om det kan føles slik.

Har skriftlig prøve i reguleringsteknikk, som på godt norsk er en spesiallisering innenfor matte i morra, og burde naturligvis vært i seng nå. Glad jeg slipper å være nervøs for å måtte stå forran en sensor og en lærer, men det å baile ut er det dummeste du gjør, og i værste fall så lærer du noe nytt under eksamen (tro det eller ei, men slike episoder husker du :p). Lykke til!

Er ingen reser i matte, og har måtte ta matte-eksamen hvert eneste år i 6år på rad nå, da et eller annet på denne jord ønsker at jeg skal lærre meg dette her. :p Hver gang det er trekkning så ender det opp i matte akka som.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...