Merko Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Når startet de vel utviklingen av diablo 3 i 2006-2007 en plass, + at spill som Diablo 3, så behøver man ikke god grafikk. Ta BF3 for et eksempel, der er det jo knallgod grafikk til PCen, selvom spillet hadde konsoll i fokus. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Kjøper ikke mye spill til pc men det jeg har kjøpt på lansering som fks Rage,Battlefield3,Diablo3,Kingdoms of Amalur:Recokoning,Skyrim osv osv for å nevne noen fungerer alle helt utmerket fra dag 1 hos meg så jeg kjenner meg ikke igjen i problemet egentlig. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2012 Når startet de vel utviklingen av diablo 3 i 2006-2007 en plass, + at spill som Diablo 3, så behøver man ikke god grafikk. Ta BF3 for et eksempel, der er det jo knallgod grafikk til PCen, selvom spillet hadde konsoll i fokus. Så i Diablo 3 kunne de like gjerne brukt Diablo 2 grafikk da? Eller Diablo 1? Siden det ikke behøver bedre grafikk? BF3 har bra grafikk, det er fremdeles mange FPS-spillere som holder seg til PC. Kanskje PC ender opp med å bli plattformen for FPS, RTS og MMO-spill? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) Nei. FPS main platform er consoles. ALLE presentasjonene fra E3 spiller de enten på x360 eller ps3. Jeg blir rett og slett flau over den klomsete styringen og joystickaim. Jeg driter også i grafikk i f.eks BF3(men ja consollene bremser ned utviklingen her for de som bryr seg om gfx). Det er mangel på features som irriterer meg. De stripper ned spillene, setter 30fps og 55 FOV lock. Ingen mulighet for tweaking, record, mods etc lengre. Se på CoD4 som var main platform PC til MW2 som var main platform console: Sweet shit. Endret 6. juni 2012 av eleNef 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Kjøper selv i stadig mindre grad spill ved realease. Etter en måneds tid koster de gjerne under 200. Evt venter jeg på en slags goty-variant, så får jeg hele spillet, istedet for å måtte forholde meg til masse dille-DLCer underveis. AtW 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Demoer er ikke bra, det øker piratkopiering. Forklar? Lenke til kommentar
per17 Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Demoer er ikke bra, det øker piratkopiering. Forklar? Da kan folk teste om et spill er bra, hvis det er dårlig så blir det piratkopiert. Siden veldig mange spill er dårlige, så er det best at demos ikke gis ut. På den måten kan folk bli lurt til å kjøpe spillet. Lenke til kommentar
Dext Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 (endret) De eneste spillene jeg har kjøpt ved release, eller nærme release den siste tiden har vært Zelda: SS og Diablo 3. Zelda var jeg stort sett veldig fornøyd med og nintendospill er omtrent alltid verdt full pris om det virker interressant i mine øyne. Diablo var en litt større nedtur og jeg skulle gjerne sett at jeg ikke betale så mye for det. Ellers pleier jeg å vente minst et halvt år til prisene har falt drastisk, og eventuelle "leech"-dlc er inkludert allerede. Dette er rett og slett fordi jeg veldig sjelden synes spill er verdt den helt absurde prisen de får ved release, og samtidig krever de fleste spillskaperne mer penger for å innkludere innhold som burde blitt patchet inn eller vært med i utgivelsesversjonen. Dette er forøvrig også en grunn til at jeg oftere ser til indie spill da det veldig mye oftere svir mindre i lommeboken om spillet ikke var like bra som jeg håpet, og i de fleste tilfeller får man en mye mer spennende og unik opplevelse enn blockbustere. Edit: Bedre forklaring. Endret 9. juni 2012 av Dext Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Demoer er ikke bra, det øker piratkopiering. Hvorfor? Er fristende å laste ned en pirat som en "uoffisiel demo" av et spill du kansje vil like men trolig ikke isteden for å riske 400kr, du fortsetter da å spille piratversonen om ikke spillet er legendarisk. Ja demoer av kalkuner som dragon age 2 koster mye salg, men demoen av dragon age orign økte salget. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Demoer er ikke bra, det øker piratkopiering. Forklar? Da kan folk teste om et spill er bra, hvis det er dårlig så blir det piratkopiert. Siden veldig mange spill er dårlige, så er det best at demos ikke gis ut. På den måten kan folk bli lurt til å kjøpe spillet. Les min forige post, mer realistisk senario er at du piratkopierer spillet for å se om du liker det og det funker fint på din maskin. Etter at du har lastet det ned gidder du trolig ikke kjøpe det. Om det finnes en grei metode å laste ned en demo og så oppgradere denne til en fullversjon vil du bli kvitt veldig mange i denne gruppen av pirater, som piratkopierer siden 400 kr for å prøve et spill trolig ikke liker blir dyrt. Legg til at mange av de hardnakkete piratene enten ikke vil kjøpe et spill selv om ingen pirat finnes eller har ikke råd, disse er ikke reele kunder. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Demoer er ikke bra, det øker piratkopiering. Forklar? Da kan folk teste om et spill er bra, hvis det er dårlig så blir det piratkopiert. Siden veldig mange spill er dårlige, så er det best at demos ikke gis ut. På den måten kan folk bli lurt til å kjøpe spillet. Vel, om jeg tester et spill som ikke er noe bra, hvorfor skal jeg da laste det ned ulovlig så spille et spill som ikke er bra? Gir jo ingen mening. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Demoer er ikke bra, det øker piratkopiering. Forklar? Da kan folk teste om et spill er bra, hvis det er dårlig så blir det piratkopiert. Siden veldig mange spill er dårlige, så er det best at demos ikke gis ut. På den måten kan folk bli lurt til å kjøpe spillet. Sorry å si det, men det der er ren idioti. Hvem gidder piratkopiere et spill de vet er dårlig? Er spillet bra blir det enten kjøp eller piratkopiert, og vet man ikke om det er bra eller ikke (dvs null demo) blir det enten piratkopiert eller glemt. Lenke til kommentar
Ekuahx Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Problemet med mange av de nye spillene er at det har blitt slik at utgiverne presser og presser på utviklerne og gir dem korte vinduer og tidlige frister. Og da skal et spill gis ut hvert år på en bestemt dato, samme om spillet re ferdig eller ikke. Bare se på EA; Dice legger veldig mye arbeid i spillene sine, men EA tvinger de til å utgi spillene selv om de ikke er ferdige. Det er en grunn til at de hete Electronic Assholes, fordi de bare tenker på penger og ikke fornøyde kunder som har fått et bra produkt. Å lage et bra spill tar tid! Bare se på Guild Wars 2, som blir utsatt igjen og igjen..Mange andre titler som bli utsatt flere ganger fordi utviklerne mener spillet er ikke ferdig. Og dersom utviklerne sier at spillet ikke er ferdig, så er det ikke. Utgiverne må legge fra seg denne 'kvantitet før kvalitet-mentaliteten'.. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Det er nok fortsatt et mindretall spill som 'må' gis ut hvert år. Call of Duty kommer nok hvert år, men de har to utviklere. Det gir hver utvikler to år på å utvikle neste spill, og som regel oppgraderer de bare motoren fra det forrige. De fleste spillene får nok den tiden de trenger. (til en viss grad, så klart.) Lenke til kommentar
per17 Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Demoer er ikke bra, det øker piratkopiering. Forklar? Da kan folk teste om et spill er bra, hvis det er dårlig så blir det piratkopiert. Siden veldig mange spill er dårlige, så er det best at demos ikke gis ut. På den måten kan folk bli lurt til å kjøpe spillet. Sorry å si det, men det der er ren idioti. Hvem gidder piratkopiere et spill de vet er dårlig? Er spillet bra blir det enten kjøp eller piratkopiert, og vet man ikke om det er bra eller ikke (dvs null demo) blir det enten piratkopiert eller glemt. Dårlig kan fortsatt være underholdene Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 (endret) Sorry å si det, men det der er ren idioti. Hvem gidder piratkopiere et spill de vet er dårlig? Er spillet bra blir det enten kjøp eller piratkopiert, og vet man ikke om det er bra eller ikke (dvs null demo) blir det enten piratkopiert eller glemt. Dårlig kan fortsatt være underholdene Ikke når det gjelder spill. Filmer kan være så dårlige at de blir bra, fordi de da blir ufrivillig komiske. Spill som er dårlig er bare dårlige. Vi snakker dårlige kontroller, dårlig designvalg og alt det der. Er spillet underholdende er det i verste fall middelmådig, og da kan det kjøpes på tilbud når man ikke har noe annet å spille. Kjøper _aldri_ spill. Du om det. Men lykke til med å finne andre som synes det er tøft å laste ned spill ulovlig. Endret 9. juni 2012 av vikingkylling 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Kan faktisk ikke huske forige gang jeg piratkopierte et spill Kjøper alt av spill nå jeg =) Så mye enklere når man kan ha de samlet på feks Steam el. Lenke til kommentar
per17 Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Sorry å si det, men det der er ren idioti. Hvem gidder piratkopiere et spill de vet er dårlig? Er spillet bra blir det enten kjøp eller piratkopiert, og vet man ikke om det er bra eller ikke (dvs null demo) blir det enten piratkopiert eller glemt. Dårlig kan fortsatt være underholdene Ikke når det gjelder spill. Filmer kan være så dårlige at de blir bra, fordi de da blir ufrivillig komiske. Spill som er dårlig er bare dårlige. Vi snakker dårlige kontroller, dårlig designvalg og alt det der. Er spillet underholdende er det i verste fall middelmådig, og da kan det kjøpes på tilbud når man ikke har noe annet å spille. Kjøper _aldri_ spill. Du om det. Men lykke til med å finne andre som synes det er tøft å laste ned spill ulovlig. Ok, Middelmådig da. Det kan kjøpes på tilbud, eller piratkopieres (som de fleste gjør...) Uten demo men med masse "fete" trailers så selger de nok bedre. Lenke til kommentar
Fievel Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Sorry å si det, men det der er ren idioti. Hvem gidder piratkopiere et spill de vet er dårlig? Er spillet bra blir det enten kjøp eller piratkopiert, og vet man ikke om det er bra eller ikke (dvs null demo) blir det enten piratkopiert eller glemt. Dårlig kan fortsatt være underholdene Ikke når det gjelder spill. Filmer kan være så dårlige at de blir bra, fordi de da blir ufrivillig komiske. Spill som er dårlig er bare dårlige. Vi snakker dårlige kontroller, dårlig designvalg og alt det der. Er spillet underholdende er det i verste fall middelmådig, og da kan det kjøpes på tilbud når man ikke har noe annet å spille. Kjøper _aldri_ spill. Du om det. Men lykke til med å finne andre som synes det er tøft å laste ned spill ulovlig. Hvor i himmelens navn har jeg sagt at å laste ned spill ulovlig er tøft? Har null og niks interesse for def fleste spill, sånn er det bare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå