Gå til innhold

Strømførende lim?


Anbefalte innlegg

Finnes det lim som er strømførende?

 

Jeg skal sette på noe ledninger på et "plast kretskort" (sånne som f.eks er inni tastatur) .. Å det vil ikke gå bra hvis jeg lodder på vanlig måte, for da vil hele greia smelte.. Jeg har sett sånn lakk som man kan ha på varmeledningene på bakruten i bilen. Vil dette funke?

Noen tips?

 

 

 

Takker for alle tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Denne bakrute fixeren tror jeg ikke fungerer til å feste ledninger til primten, men kan med fordel brukes hvis et enkelt print kort er brukket eller skadet. Hvis du skal feste på noen ledninger så må du lodde hvis det ikke finnes strømførende lim). Søkte men fant ikke noe slikt lim. Få opp et bilde av det som skal repareres så får vi se hva det dreier seg om

Lenke til kommentar

Det ville være et merkelig kretskort som det ikke går an å lodde på - komponentene må nødvendigvis være loddet fast til kretskortet.

Man må bare bruke en loddebolt som passer til oppgaven, f.eks en 15W bolt med fin spiss og loddetinn i veldig tynn tråd.

Men det var teorien, i praksis bruker man jo hva man haver. :wink:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 7 år senere...

synd... ellers kunne du brukt termisk lim, sølvkrystallene leder strøm like godt som varme ;)

 

Vet jeg åpner en veeeldig gammel tråd her, men dette vare det mest relevante treffet når jeg søkte etter det samme.

 

Har ikke loddeboldt, men har faktisk noe termolim liggende hjemme. På den ene gamle laptoppen min har jeg en løs kontakt (ladekontakten) som jeg gjerne skulle hatt en "perle" med lim på. Vil det fungere med termolim, eller er bare å lage mere gris som må ryddes opp i hvis det må loddes senere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...