Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Programfag som kommer til å fatte min interesse og er lett å lese seg opp på egenhånd

Anbefalte innlegg

Jeg går nå i vg2 og har følgende programfag:

Fy1

R1

Sosiologi

Biologi

Jeg trives veldig bra med alle fagene utenom biologi. På skolen har vi en ordning der vi tar en eksamen og slipper standpunktskarakter. Tenkte dette ville bli kult for da kunne jeg lese mye på egenhånd og fikk litt ekstra fritid. Har muntlig eksamen om 9 dager og leser et kapittel om dagen, men fyflate så kjedelig stoff det er. Bi effekten av dette er at læringskurven er utrolig slakk. Akkuratt nå har jeg bestemt meg for å ikke å legge så mye arbeid inn i det og heller slappe av i solen.

Planen min er å lese meg opp på egenhånd i et fag til jul som jeg synes er spennende og jeg føler jeg får nytte utav. Jeg synes feks mattematikk er artig fordi at det er et språk som representerer alt som skjer rundt oss. Fysikk er et fag som har forandret hele tenkemåten min idag på grunnlag av mye av det samme som matematikken og alle de fysiske lovene som man kan føle strider imot den "logiske" forklaringen på ting. Sosiologi synes jeg også er et fasinerende fag som forklarer samfunns strukturen.

Jeg kan absorbere tonnevis av informasjon og få god forståelse så lenge det er noe jeg interesserer meg for. Språk er ikke helt min greie. Jeg har sett på noen fag og lurer på om noen kan fortelle meg litt mer om innholdet av fagene og muligheten til å lese seg opp på egenhånd. Hva tror du jeg ville likt mest?

Geofag X

Media

X matte

IT

Er det noen andre fag dere vil anbefale min beskrivelse av interesse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...