Apparatus Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Har tenkt meg tilbake på skolebenken til høsten og valget falt på NITH. Har søkt på programmeringslinjen og er motivert som bare det, men sliter litt med motivajsonsbrevet. Jeg er ikke så flink til og ordlegge meg og jeg har ingen spesielle kvalifikasjoner eller noe og vise til utenom generell studiekompetanse (har tenkt bruke sommeren på å lære noe Java og sette sammen en PC da) Ville vært veldig takknemlig og noen kunne dele noen tips/eksempel på søknader. Lenke til kommentar
Thomas_Elliot Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Det du nevner i parantesen der er nok absolutt verdt å nevne i et motivasjonsbrev! Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Bare ut av nyskjerrighet... Høgskolen i Gjøvik har en bachelor utdannelse innen programmvareutvikling, Universitetet i Oslo har en bachelor i Programmering og Nettverk. Koster ingenting, utenom det du må betale for å overleve. Mens NITH tar hele 32,200.- per semester for programmerings linja... Som borteboer, med fult lån/stipend fra Lånekasse vil du leve på rundt 9,000.- i snitt hver mnd, og ende opp med en gjeld på rundt 163,000 (grovt regnet, og hvis du består alle emner, og innen nomert tid). Mens hvis du velger NITH sitter du igjen med rundt 356,200? Det er dobelt så mye... Just sayin' Lenke til kommentar
ParPefy Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Heisann. Helt ærlig det spiller ikke så stor rolle hva som står i motivasjons brevet (etter egen erfaring). Jeg går selv på NITH å kom inn uten noe særlig motivasjons brev. (Jeg bytter også linje nå etter første året, så "skryt" av linjen er vel ikke noe poeng) Bare grei ut om hvorfor du har lyst til å begynne på linjen. I tilegg kan du ta med at NITH er veldig rettet mot næringslivet (spess for dere som går prog). Kan sikkert ta en pm om du ønsker mer info om skolen eller noe Lenke til kommentar
masato Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Hei! Det er som ParPefy sier, motivasjonsbrevet er ikke nødvendigvis så vanskelig å sette sammen. Da jeg søkte meg inn til programmering og ved skolestart hadde jeg aldri skrevet en linje kode i mitt liv, og jeg la ikke skjul på dette i motivasjonsbrevet, men jeg skrev at det var programmering som var mest interessant for meg. Jeg tror de har et slikt motivasjonsbrev på grunn av at det detter fra en del elever i løpet av skoleåret, så de vil nok bare se at man har tenkt seg litt om. Jeg mener selv at det beste valget jeg gjorde var å begynne på NITH Lykke til, så er det bare å spørre enten her eller i PM om det er noe du lurer på Sees til høsten! Mvh, Masato Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå