pinnsvin Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Som i emnetittelen: Jeg får 20 000 mindre i lønn i året, enn hva som var lovet i jobbannonsen. Dessverre har jeg ikke annonsen lengre - da jeg søkte på internett... Har jeg noe krav om å kunne få den lønnen som var annonsert? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Det er tvilsomt. Husker du ordlyden i annonsen? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 De er veldig lure når man søker på internett. Man får jo en kopi med oppsummeringen av jobben jeg søkte på - foruten feltet med lønn... Lenke til kommentar
H80 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Man må jo være litt lur selv også når (før) man aksepterer et jobbtilbud. Hvis du har signert en arbeidsavtale har du ikke så mye igjen å forhandle med. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 Helt sant, tenker nå at det var kjempetabbe (spesielt at jeg nå ligger lett 30-40 k i året under representativ lønn for yrke). Får huske på sånt til neste gang takk for svar. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) I noen yrker/på noen arbeidsplasser finnes det jo tariffavtaler, og i visse bransjer er også disse tariffavtalene allmenngjort. Du kan jo sjekke om du faller under en tariffavtale, og evt. melde deg inn i klubben der du jobber, eller en uavhengig fagforening. Du sier ikke noe om hva du har i lønn eller hvilket yrke det er snakk om, men er lønnen veldig lav, så sjekk opp evt. avtaler/overenskomster mellom arbeidsgiver- og arbeidstakerorganisasjonene. Endret 5. juni 2012 av H80 1 Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 God ide, takk. Kommer til å sjekke tariff (men tviler), og sjekke opp ang fagforeningen. Skal snakke med sjefen, om enn for å gjøre han oppmerksom på at lønn blir annonsert som høyer enn hva den er. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Husk også at det er helt normalt å ha en lønnsjustering etter endt prøvetid. Bare forhør deg om dette, så går det nok bra! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Dersom du kan bevise hva som sto i annonsen har du noe som ligner på en sak her. Avtaler skal tolkes til fordel for den som ikke har utarbeidet kontrakten, og annonser er definitivt et viktig tolkningsmoment. Om lønn ikke har blitt nevnt under intervjuet eller kontraktsforhandlinger, og det sto et tall i annonsen, så er det ikke gitt at det som står i den underskrevne kontrakten er så viktig. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2012 Har gitt opp å finne jobbannonsen nå desverre. Snakket med sjefen og han var lite intr i at det sto feil i jobbannonsen - men takk for tips uansett. Godt å vite til neste gang når jeg bytter jobb (snart!). Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Lite å hente her tror jeg, du aksepterte jo den summen da du signerte arbeidskontrakten. Da er det egnentlig ganske uinteressant hva som sto i annonsen. Den kampen må du ta før du signerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå