Tobias97 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Heisann! Jeg har en bærbar HP Pavilion dv6 notebook, som er snaut halvannet år gammel. Denne pcen har fungert aldeles utmerket inntil nylig. Plutselig begynte bare tastaturet å skrive helt av seg selv. Det skriver ord helt uten mening og trykker også på volum demp, kalkulator osv. Etter en stund viser det seg at det er noenlunde de samme knappene som blir trykket på hele tiden, men plutselig kan en helt annen knapp bli trykket inn. Noen som har erfaringer eller råd å dele med meg her? Jeg har kjørt virrusscan, prøvd å oppdatere drivere og selvfølgelig reformatert hele pcen. PS! probleme løses hvis jeg kobler til et ekstern tastatur, men litt kjipt å sitte med eksternt tastatur ved siden av den bæbare... Tusen takk for alle svar! MVH Tobias Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Det høres ut som om noen knapper er defekte, og derfor skaper de kontaktene det pleier når de trykkes ned uten at de trykkes ned. Tastaturet slitt ut, eller har noe falt ned mellom knappene som kan skape slik kontakt? Lenke til kommentar
Tobias97 Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 Det høres ut som om noen knapper er defekte, og derfor skaper de kontaktene det pleier når de trykkes ned uten at de trykkes ned. Tastaturet slitt ut, eller har noe falt ned mellom knappene som kan skape slik kontakt? Nei, jeg tror ikke det. pcen er som sagt snaut halvannet år gammel og jeg har aldri sølt noe direkte i tastaturet. Jeg har prøvd å ta av noen knapper også, men alt ser helt normalt ut under. Det som gjør dette spesielt mærkelig er at plutselig begynner en knapp som alltid har virket helt fint å skrive av seg selv. Men etter en omstart er det de vante knappene som begynner igjen. Vet at dette høres sinnsykt ut, men trenger virkelig all den hjelp jeg kan få! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Høres ut som noe du bør ta på garanti/reklamasjon. Lenke til kommentar
SanyaTrond Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Hvis tastaturet skriver: redruM manger ganger etter hverandre kan de vare du har er Shining problem. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Det høres ut som om noen knapper er defekte, og derfor skaper de kontaktene det pleier når de trykkes ned uten at de trykkes ned. Tastaturet slitt ut, eller har noe falt ned mellom knappene som kan skape slik kontakt? Nei, jeg tror ikke det. pcen er som sagt snaut halvannet år gammel og jeg har aldri sølt noe direkte i tastaturet. Jeg har prøvd å ta av noen knapper også, men alt ser helt normalt ut under. Det som gjør dette spesielt mærkelig er at plutselig begynner en knapp som alltid har virket helt fint å skrive av seg selv. Men etter en omstart er det de vante knappene som begynner igjen. Vet at dette høres sinnsykt ut, men trenger virkelig all den hjelp jeg kan få! En mulighet er et virus eller lignende, vet at en del gamle gjorde dette også en del tulleprogrammer noen kan ha instalert. Tror ikke det er knappene her, tror det heller keyboard kontrolleren som roter, muligens også en feil i kretskortet knappene sitter på Omtrent like rart som en kompis av meg som hadde en hardware feil som gjorde at realtime klokka gikk dobelt så forst som den skulle. Alle trodde han kødda Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 I pc verdenen kan alt skje. Reklamer, og se hva som skjer. Må uansett fikses. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå