Gå til innhold

Lav volum fra øreplugger til Galaxy S2

Anbefalte innlegg

Mistet ørepluggene til min S2, og kjøpte et par nye (originale Samsung) hos Elkjøp. Disse får jeg fryktelig lavt volum ut av. Når jeg bruker mine Koss PortaPro kan jeg få mye høyere volum.

Kjøpte Voodoo Louder på Android Market, men jeg får stygg distorsjon selv ved den minste boosten den kan gi.

Trodde de jeg kjøpte var akkurat de samme som telefonen kom med, så jeg undrer meg litt over dette. Kan det være noe defekt i pluggene jeg kjøpte? Noen andre som sliter med (veldig) lavt volum.

Har dette problemet både på CM9 og Miui. Tipper det er der på stock ROM også, men selger heller telefonen enn å teste :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Generelt så har jo ulike hodetelefoner ulik impedans og er derfor mer eller mindre lettdrevne. Mobilen sender ut en effekt som skal drive hodetelefonene. Lite fokus på dette hos selgerne, dessverre.

Lenke til kommentar

Klar over det, men at det skal låte så lavt med øreplugger beregnet for denne telefonen var litt overraskende.

Prøvde å gå inn i service-menyen for å booste lyden, men der var audio-menyen disablet. En foreløpig løsning var å installere Volume+, som virker å gjøre en bedre jobb en Voodoo Louder for meg. Får teste høretelefonene til noen andre for å se om det kan ligge en feil i de jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...