rastatom Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 Takk for. Hjelpa omnit. Da er alt oppe å går. Må si jeg er ganske fornøyd iallfall for den prisen. Hvordan gjør jeg det vist jeg skal Installere. En harddisk til, er det bare å plugge inn, eller må jeg inn i bios igjen. Går det å putte en 2.5tomms hdd I en stasjoner pc? Er sata kontakt på den. Lenke til kommentar
rastatom Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Eller må det være en 3,5 disk? vil man merke stor forsjell på en 5400rpm og 7200 ? Endret 14. juni 2012 av rastatom Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Eller må det være en 3,5 disk? vil man merke stor forsjell på en 5400rpm og 7200 ? Når 5400rpm og 7200rpm koster ca. det samme går man selvfølgelig for 7200rpm... Man kan feste en 2,5" og 3,5"HDD/SSD i en stajonær pc, men i noen pcer trenger du en bracket http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575736 Dette fungerer kun så lenge det er SATA Lenke til kommentar
rastatom Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 takk. grunnen jeg lurte var at jeg har to harddisker liggende.. en 160gb 3,5 som er 7200rpm og en hardisk fra en laptop som ikke funker lenger på 500gb men den var bare på 5400rmp. Jeg prøvde å sette inn 160gb disken.når jeg da prøvde å slå på maskinen ble det bare svart skjerm...fikk ikk opp tilgang til bios eller noe.. måtte koble fra disken og ta ut skjermkortet før jeg fikk liv igjen.. hva er det jeg gjør feil.. må jeg forandre noe instillinger i bios? jeg har windows installert på en 120gig ssd disk... men den er i misnte laget når jeg skal installere litt spill etc.. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Det er nok ikke så mye du kan gjøre feil, så jeg antar at disken er defekt. Sett inn harddisken fra laptop'en og prøv på nytt. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 du kan prøve å sette den i mens PCen står på, og hvis den ikke kommer opp gå til maskinvarebehandling Lenke til kommentar
rastatom Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Hei igjen... Fulgte rådet dit Maruis, om å sette disken i når maskinen var på.. å da fant den harddisken med en gang.. men når jeg prøver å restarte masking så starter ikke masking igjen.jeg må koble fra disken igjen.. å da starter maskinen som normalt... hva er det som kan fororsake det?` prøver maskinen å boote fra den disken? som forøvrig er helt tom? hvordan kan jeg forhindre det? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 gå inn i BIOS med disken i, og gå til boot drive Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Har disken vært systemdisk med Windows 7 før. Da kan det hende at 100MB systempartisjon ligger igjen og forvirrer bios. Last ned GParted Live og boot fra denne. Etterpå at maskinen er startet kobler du til disken og sørger for å slette alle partisjoner. Deretter kan du reboote og se om maskinen starter. http://gparted.sourceforge.net/livecd.php Du kan eventuelt prøve Windows 7 sitt innebygde disk management som du finner i Control Panel - Administrative Tools - Computer Management - Disk Management. Høyreklikk på disken og slett alle partisjoner før du restarter. Lenke til kommentar
rastatom Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 Takk for hjelpa begge to det var som du sa Marius , jeg måtte inn i bios å forandre prioritering på diskene.. Men problemet er når jeg kjører Skjermkortene i crossfire,, så får jeg ikke opp bios... er svart skjerm helt til windows loader... så måtte ut med skjermkortet får jeg fant ut av det... Men nå funker alt greit Må virkelig si at det har vert en morsom og lærerik prosess å bygge sin første pc.. og det har absolutt gitt mer smak hehe bare henge i å spare så blir det vel et nytt prosjekt snart.. anyway takk for hjelpa for denne gang Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå