Gå til innhold

"Delayed Write Error"

labri

Anbefalte innlegg

Jeg søkte etter poster med ordene i emnet, og fant to tråder. Dessverre så ga ingen av dem svaret på dette tilsynelatende uløselige problemet.

I går skulle jeg kopiere filer fra en HD til en annen (120G -> 160G). Det var snakk om ganske store mengder data. Og så kom meldingen for første gang: "Delayed Write Error". Etter det kom meldingen igjen og igjen. Hver gang jeg prøvde å kopiere noe over til 160GB HD'en. Etter å ha lest litt rundt problemet på google har jeg kommet frem til at det sannsynligvis ikke har noe med hardwaren å gjøre, men at XP har rotet det til på en eller annen måte (i filsystemet eller noe)

Det er ganske frustrerende. Erroren krysskobler filer, og det er umulig å jobbe normalt med pc'en pga alt låser seg når det er i gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått samme feilen sjøl. Hos meg kommer det ab en dårlig S-ata kabel som gjør at pcen ikke alltid får kontakt med harddisken. Min løsning er å ta ut kabelen og sette den inn igjen. Så er det bare å slå på maskinen igjen og den funker fint. MEn feilen er nok hardware. Fikk det også med den bærbare når jeg nesten dro ut firewirekabelen til ekstern disk, mens jeg kopierte.

Har bestil ny S-Ata kabel nå som jeg håper fikser biffen

Lenke til kommentar

Kan tenkes at feilen ligger i HD'en. Kabelen har jeg ikke skiftet ut, men det var tross alt to på samme kabel, og den andre virka fint.

Ellers så har jeg sett at folk har fått dette problemet av en drøss ulike årsaker. Det virker ganske ulogisk egentlig.

Jeg flytter nå alt fra 160 GB'en til 120'en. Så skal jeg formatere 160 på ny. Vuredere å dele den opp i to partisjoner i tilfelle det krever mindre av XP i store kopieringer o.l. Jeg har alt for mye mp3 og film til å kunne miste det!

Denne oppfordringen går ut til alle: Bruk en HD som backup! Man får nødvendigvis ingen advarsel før det skjer en kritisk feil med "disken" :(

Lenke til kommentar

Jeg vil bare fortelle at det ser ut til at svaret på mitt problem, var å reformatere 160 GB'en. Jeg delte den nå opp i to partisjoner pga jeg har en mistanke om at XP kan få problemer med store partisjoner.

Nå er det bare å kopiere et virvar av filrot tilbake til 160. Så er jeg back in bissniss. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...