jh_ Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 har satt sammen en ny pc nå, men når jeg skrur den på så får den ikke kontakt med skjermen... Skjermen står bare i standby, mens alle viftene i dataen går som de skall. noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Er det OnBoard skjermkort på denne? Har du kjøpt skjermkort i tillegg? Dersom det så ta ut skjermkort, start på nytt, gå inn i BIOS og deaktiver OnBoard skjermkortet. Slå av, sett i skjermkort, start på nytt. Dersom ikke, piper det? Hvor mange pip? Hva slags hardware er det du har satt sammen? Husket å sette på strøm til vpu vifta? Skrudd denne på maks omdreining dersom det er mulig? Tell us more... des,OUT! Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 ja, det er et onboard skjermkort på det. Jeg har kjøpt et annet i tillegg, som jeg har prøvd å ta ut og inn, jeg har prøvd å resette bios'en også.. Det piper ikke. strøm til cpu-vifta er på, har ikke mulighet til å styre viftehastigheten. Hardwaren var socket A hovedkort, 1300mhz cpu socket a, 256SD RAM, 360w powerbox.. det var en pc-pakke fra psdata.no som man skulle sette sammen selv, det eneste jeg kjøpte i tillegg var skjermkortet..skjerm hadde jeg fra før av.. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Søster kjøpte samme pakka for to dager siden... Se på jumperne over AGP-porten (rett over, to SMÅ blå). De står til venstre og må flyttes til høyre. Edit, så ikke at du skulle bruke eget skjermkort, men jeg tror at det skal funke når du kommer inn i bios og får stilt på "disable onboard graphics" eller noe sånt Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 G2Petter: Tusen takk!!! Det fungerte! må spørre; hvordan fant du ut dette? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Jeg reiv meg i håret i noen timer, skumma gjennom bruksanvisninga et utall ganger (leste den aldri ordentlig, men der er det ikke mye hjelp å finne) skulle poste her på forumet, men internett var selvfølgelig nede. Da var det blitt sent på natt, og jeg tenkte at jeg skulle ringe PSData før jeg gikk på skolen dagen etterpå.... Da jeg ringte fikk jeg en svarer som sa at "Vi har hatt firmaparty og sover ut rusen, så vi åpner ikke før 0900 " Da jeg så kom hjem ringte jeg PS og sa at "AMD selvbyggerpakken deres virker ikke, blablabla." "Okay, jeg setter deg over til teknisk..... Vent litt! Har du stillt in jumperne riktig?" "Eeeh, hvilke jumpere da," spurte jeg i frykt for å virke som en idiot. "De to små blå over AGP-porten står til venstre, de skal stå til høyre" "OI," sa jeg. "Tusen takk!" Resten av historien kjenner du jo. PC-en kom på torsdag, jeg ringte på fredag, og svarte deg på lørdag... Tilfeldighetene råder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå