AnonAntonym Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Hei! Jeg har nylig flyttet inn i ny leilighet, og her er det et ferdig installert multimediauttak i veggen. Leverandøren er Canal Digital. Hvilket ustyr må jeg ha for å koble meg opp på det uttaket? Er det nok med et modem, eller må jeg ha modem OG ruter? Hvor kan jeg kjøpe det? Jeg vil bruke TP kabel rett inn i min stasjonære PC. Mvh HCS Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 CD leverer modem eller routermodem, så kontakt de. Hvis du kun skal bruke den stasjonære på nett, så behøver du bare et modem. Skal du ha trådløs eller flere enheter bør du skaffe deg en bra trådløsrouter. Lenke til kommentar
AnonAntonym Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 Takk for svar! Er det ikke mulig å kjøpe modemet på Elkjøp eller Expert f.eks? Eller vil det ikke virke? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) Jeg tror ikke de får lov til å selge modem for CD. Modemet må registreres hos CD og settes opp med rett hastighet. Uansett så kan du gå inn på hjemmesiden deres og se selv. Endret 6. juni 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) Er det Canal Digital direkte får du modem og en basic TV-mottaker tilsendt når du tegner abonnement. Dem registreres på deg personlig og kan i prinsippet (rent teknisk ihvertfall, har ikke finlest kontrakten.) brukes hvor som helst i CD sitt nett. Er det felles borettslags/pluss-nett av et eller annet slag med CD som underleverandør er det mulig det skal finnes utstyr som hører til boligen, men det får du beskjed om når du tegner abonnement. Da er det selger av boligen som skal avlevere det, eller skaffe nytt. Dem bruker et modem uten ruter og wifi, så skal du ha mer enn èn ethernet port å koble til må du kjøpe en ruter i tillegg. Endret 6. juni 2012 av MailMan13 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå