lufc Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg skal kjøpe meg en ny 15'' bærbar. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å bruke maks 8000 kr, men nå har jeg fallt ned på to modeller: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/hp-paviliondv6-7093eo/170426.3003/ http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/asus-n56vz-s4027v/170366.3003/ Har i utgangspunktet mest lysst på Asus'en, men den er jo dyrere. Jeg lurer på om noen som har erfaringer med noen av disse, eller har noen andre alternativer. Jeg skal berre bruke den til å se film, spille litt spill (ikkje noen veldig krevende) og andre dagligdagse ting. Jeg vil ha en bærbar som ikke er for tung å ha med seg. På forhand: Takk for svar! Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Her ville eg tatt HP Pavilion dv6-7093eo Art.nr: 170426. Den Asusen gir deg litt mer ram, og mulighet for og legge inn mer ram men du får aldri bruk for 16 gb ram (Ikke akuratt nå). Går ut i fra at den skal brukest til spilling? Ettersom eg ikke finner noen av de pcene i andre butikker er det ikke like lett og samenligne pris og hva folk synest om pcen. Men hva skal du nøyaktig bruke den til? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) Lett at jeg hadde valgt Asusen, Mye bedre skjermkort, bedre høyttalere, og trolig mye lavere støynivå. DV6 er kjent for høyt støynivå (ja jeg har en jeg også, dog en eldre modell). Endret 5. juni 2012 av OC-Freak 1 Lenke til kommentar
lufc Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 Her ville eg tatt HP Pavilion dv6-7093eo Art.nr: 170426. Den Asusen gir deg litt mer ram, og mulighet for og legge inn mer ram men du får aldri bruk for 16 gb ram (Ikke akuratt nå). Går ut i fra at den skal brukest til spilling? Ettersom eg ikke finner noen av de pcene i andre butikker er det ikke like lett og samenligne pris og hva folk synest om pcen. Men hva skal du nøyaktig bruke den til? Jeg skal først og fremst bruke den til skulearbeid, se på film og litt spilling. Blir nok ikke spill som krever alt for mye, ettersom jeg spiller slike spill på konsoll. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Her ville eg tatt HP Pavilion dv6-7093eo Art.nr: 170426. Den Asusen gir deg litt mer ram, og mulighet for og legge inn mer ram men du får aldri bruk for 16 gb ram (Ikke akuratt nå). Går ut i fra at den skal brukest til spilling? Ettersom eg ikke finner noen av de pcene i andre butikker er det ikke like lett og samenligne pris og hva folk synest om pcen. Men hva skal du nøyaktig bruke den til? Jeg skal først og fremst bruke den til skulearbeid, se på film og litt spilling. Blir nok ikke spill som krever alt for mye, ettersom jeg spiller slike spill på konsoll. Grafikkortet har ikke såå grusomt mye og si med tanke på at du ikke skulle spille så mye. Asus har eg aldri likt ettersom de ikke har vart lengre en 1 år hjemme oss meg. Laderen tåler så vidt at du tar på den XD Men det er helt opp til deg , Hpen er billigere og specsene er ikke såå store forsjeller 2 gb minne forsjell , det er ikke mye og eg har 8 på min stasjonære, har aldri brukt mer en 5 og eg gamer, ser på filmer, skype, og internett sider er oppe samtidig. Du kan jo snakke med ein annen butikk som har samme pcer og spørre vilken du burde ta og hvorfor (De vil nok ta den dyreste ) Lenke til kommentar
lufc Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2012 Her ville eg tatt HP Pavilion dv6-7093eo Art.nr: 170426. Den Asusen gir deg litt mer ram, og mulighet for og legge inn mer ram men du får aldri bruk for 16 gb ram (Ikke akuratt nå). Går ut i fra at den skal brukest til spilling? Ettersom eg ikke finner noen av de pcene i andre butikker er det ikke like lett og samenligne pris og hva folk synest om pcen. Men hva skal du nøyaktig bruke den til? Jeg skal først og fremst bruke den til skulearbeid, se på film og litt spilling. Blir nok ikke spill som krever alt for mye, ettersom jeg spiller slike spill på konsoll. Grafikkortet har ikke såå grusomt mye og si med tanke på at du ikke skulle spille så mye. Asus har eg aldri likt ettersom de ikke har vart lengre en 1 år hjemme oss meg. Laderen tåler så vidt at du tar på den XD Men det er helt opp til deg , Hpen er billigere og specsene er ikke såå store forsjeller 2 gb minne forsjell , det er ikke mye og eg har 8 på min stasjonære, har aldri brukt mer en 5 og eg gamer, ser på filmer, skype, og internett sider er oppe samtidig. Du kan jo snakke med ein annen butikk som har samme pcer og spørre vilken du burde ta og hvorfor (De vil nok ta den dyreste ) Har hørt at HP pcer generelt blir veldig varme når dei blir kjørt litt hardt. Det er nok hovedgrunnen til at eg trur eg går for ASUS'en. Laderen skal visst tåle meir enn på dei gamle maskinene (tviler på det..) Fant denne versjonen på MPX: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=744833 Får den til ca 8700 kr pga bedriftsrabatt. Den mangler Blu Ray, men trur ikkje da blir eit for stort savn Lenke til kommentar
Athey Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Her ville eg tatt HP Pavilion dv6-7093eo Art.nr: 170426. Den Asusen gir deg litt mer ram, og mulighet for og legge inn mer ram men du får aldri bruk for 16 gb ram (Ikke akuratt nå). Går ut i fra at den skal brukest til spilling? Ettersom eg ikke finner noen av de pcene i andre butikker er det ikke like lett og samenligne pris og hva folk synest om pcen. Men hva skal du nøyaktig bruke den til? Jeg skal først og fremst bruke den til skulearbeid, se på film og litt spilling. Blir nok ikke spill som krever alt for mye, ettersom jeg spiller slike spill på konsoll. Grafikkortet har ikke såå grusomt mye og si med tanke på at du ikke skulle spille så mye. Asus har eg aldri likt ettersom de ikke har vart lengre en 1 år hjemme oss meg. Laderen tåler så vidt at du tar på den XD Men det er helt opp til deg , Hpen er billigere og specsene er ikke såå store forsjeller 2 gb minne forsjell , det er ikke mye og eg har 8 på min stasjonære, har aldri brukt mer en 5 og eg gamer, ser på filmer, skype, og internett sider er oppe samtidig. Du kan jo snakke med ein annen butikk som har samme pcer og spørre vilken du burde ta og hvorfor (De vil nok ta den dyreste ) Har hørt at HP pcer generelt blir veldig varme når dei blir kjørt litt hardt. Det er nok hovedgrunnen til at eg trur eg går for ASUS'en. Laderen skal visst tåle meir enn på dei gamle maskinene (tviler på det..) Fant denne versjonen på MPX: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=744833 Får den til ca 8700 kr pga bedriftsrabatt. Den mangler Blu Ray, men trur ikkje da blir eit for stort savn I bytte mot Blu-Ray får du en raskere harddisk med maskinen der 7200rpm føles mye raskere enn 5400rpm-diskene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå