Gå til innhold

Kraftig bærbar eller stasjonær?

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter ny pc da min snart tre år gamle Multicom KHLB2 begynner å komme til kort for oppgavene mine. Det jeg trenger av min neste pc er:

• Noe spilling, gjerne så kraftig at jeg kan ta opp video samtidig som jeg spiller uten problemer.
  • Noe videoredigering/rendering.
  • Noe sammensetning av timelapser (sette sammen mange tusen bilder til video). Trenger en god del mer enn 4Gb RAM, da det er for lite til tider.
  • En god del photoshop og lightroom.
  • Div. annet; streaming, opp/nedlasting, surfing.
  • Minst oppløsning på 1920*1080

Nå har ikke jeg fulgt med så mye på hardwarefronten, men jeg skjønner at det kommer/har kommet nye skjermkort. Jeg trenger ikke pc'en med en gang hvis det kommer noe nytt snart som er verdt å vente på.

Kjenner jeg dette forumet, så kommer noen til å si "bygg stasjonær selv" - i så fall, hva anbefales? Black refinery (som ser ut til å mangle skjermkort?) eller burde jeg heller gå for noe slikt som THOR fra cdon som noen anbefalte i en annen tråd?

Holder fremdeles mantraet "bærbar gir halv ytelse" vann? (å kunne sitte i sofaen med pc'en av og til er et pluss)

Jeg har ikke noen maksgrense for pris, men så for meg ca. 10k, evt. mer om det gir mer "bang for the buck" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en noe urimelig forskjell i pris mellom bærbare som drar nye spill greit og en stasjonær som drar de meget godt. Halv ytelse på bærbare kan nok være en halvsannhet for det kommer helt ann på hvor mange titusener av kroner man er villig å legge i en bærbar til spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...