Gå til innhold

Multicom Xishan W110E 11.6"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste jeg er skuffet over er at den ikke kan leveres med matt skjerm.

Tester:

http://www.anandtech.com/show/5812/eurocom-monster-10-clevos-little-monster

http://www.notebookcheck.net/Review-Clevo-W110ER-Barebone-Subnotebook.75104.0.html

Ellers er vel det meste som man kan forvente av så kraftig hardware i et lite kabinett; kjølingen er ikke god nok slik at prosessoren klokkes ned for å ikke bli for varm, som går litt ut over ytelse. Og støynivået er svært høyt.

Clevo har også skrudd av CPU'en sin turbo boost om man bruker Nvidia GT650M kortet slik at med GT650M i bruk er maks CPU hastighet 2.1GHz (med en i7 3612QM CPU, andre prosessormodeller gir litt andre klokkehastigheter).

Bruker man bare intel HD4000 GPU'en får man full turbo boost (opp til 3.1GHz på i7 3612QM).

Dette er gjort for å holde nede strømforbruk og dermed varmeutvikling.

Så i praksis taper man omtrent en GHz CPU ytelse ved spilling, hvis alternativet var en svakere GPU er dette allikevel et godt kompromiss.

Clevo har ikke noen direkte konkurrenter, så om man vil ha en liten gamer er det eneste valg. (Alienware sine modeller er store klumpete klosser som er fysisk mye større, og henger per i dag langt etter på ytelse).

Lenke til kommentar

Wow denne ser perfekt ut for mitt bruk!!

MEN den mangler naturligvis 3G-mulighet. Lurer på om noen veit om det er mulig å kjøre inn et mini-PCI-kort med både 3G og wifi i denne? (USB er ikke aktuelt)

Hei Ursa! Det er ikke mulighet for internt 3G i denne

Lenke til kommentar

Var litt lang leveringstid, så avbestilte. (Skulle hatt den før reise).

Men har ikke funnet noen gode alternativer, så er i kontakt med multicom nå får å få mer eksakt dato. De er iallefall raske på mail. Dersom det blir denne skal jeg gi både erfaringer og benchmarks!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da har jeg hatt den et par dager. Ikke fått kjørt benchmarks, men den kjører Diablo og Skyrim på full HD skjerm uten problemer. Tipper jeg også kan gå på high settings på begge.

Byggekvaliteten var overaskende bra, ikke alienware metall, men solid bygd med "myk" plastik. Viftene bråker mye under gaming, men skrur seg av med en gang jeg kun bruker den vanlig. Mye bedre en min m11x som bråker jevnt uansett.

Meget fornøyd så langt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bare henger meg på her!

Vurderer selv en slik en! Men i og med at jeg skal bruke den hver dag på skolen, så lurte jeg på om den er lunken/varm under vanlig surfing/filmitting(720/1080p) og om viftene går ved slike oppgaver?

Skal ha IT2 på VGS, og lurer på om den vil støye under flash CS5 og photoshop CS5? I og med at det er en av de viktigste krava jeg har til pc'en, støy og varme er en no go for meg!

Mvh Tommy

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Vil bare meddele at jeg har hatt denne i ca ett år nå, fungerer fortsatt helt knall. Ikke hatt problemer med noen spill ennå. Og heller ikke hengt seg eller vært noe ustabil. Eneste jeg føler jeg savner her er opplyst tastatur. Lurer på om multicom kommer med en oppfølger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...