Gå til innhold

Intel Centrino Hva er det???


alt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Centrino er en samlebetegnelse på intels nåværende nyeste chipset for bærbare sammen med en mobile versjon av p4 og antenne bak skjermen for trådløst wi-fi.

 

såvidt jeg vet...

 

DrE

Delvis riktig!

 

Centrino er betegnelsen på den nyeste teknologien for bærbare PC`er fra Intel.

For å bruke Centrino navnet må den ha følgende maskinvare:

1. Intel Pentium-M Prosessor.

2. Intel 855 Chipset.

3. Intel Pro/Wireless 2100 WLAN.

 

Pentium-M prosessoren må ikke forveksles med Pentium 4, Mobile Pentium 4 eller Pentium 4-M! :)

Lenke til kommentar
Centrino er en samlebetegnelse på intels nåværende nyeste chipset for bærbare sammen med en mobile versjon av p4 og antenne bak skjermen for trådløst wi-fi.

 

såvidt jeg vet...

 

DrE

 

:woot:Pentim 4 og Pentium -M er heeeeeeeeeelt forskjellige prosessorer. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å oppfatte for enkelte... Jeg syns dessuten Intel burde valgt et annet navn. Problemet er at Pentium -M er utrolig mye raskere per MHz og da tror de som ikke har peil at Pentium -M 1.3 GHz f eks er en dårlig Pentium 4.

Lenke til kommentar
Problemet er at Pentium -M er utrolig mye raskere per MHz og da tror de som ikke har peil at Pentium -M 1.3 GHz f eks er en dårlig Pentium 4.

 

offtopic:

Morsomt at Intel har sagt at det eneste saliggjørende er MHz. Dette var i forbindelse med at AMD gikk over til pr-rating av sine prosessorer.

Lenke til kommentar

Synes Intel gjør en dårlig jobb med å markedsføre Centrino... er nok ikke få som har latt være å kjøpe en laptop fordi de trodde at den hadde dårlige specs...

 

Det er blitt gjort svært lite for å informere allmenheten at disse Pentium M cpuene faktisk yter ca 50% bedre enn Pentium 4 pr. mhz!

 

Hadde kanskje ikke vært så dumt med noe lignende systemet til AMD, hadde ihverfall hjulpet litt. Er jo nesten bare spesielt intresserte og de mest datakyndige som skjønner at Centrino er tingen å satse på om dagen...

 

Forstår godt jeg at ikke alle skjønner at en Centrino 1,3 er bedre enn Celeron 2,2 f.eks..

Lenke til kommentar
Centrino er en samlebetegnelse på intels nåværende nyeste chipset for bærbare sammen med en mobile versjon av p4 og antenne bak skjermen for trådløst wi-fi.

 

såvidt jeg vet...

 

DrE

 

:woot:Pentim 4 og Pentium -M er heeeeeeeeeelt forskjellige prosessorer. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å oppfatte for enkelte... Jeg syns dessuten Intel burde valgt et annet navn. Problemet er at Pentium -M er utrolig mye raskere per MHz og da tror de som ikke har peil at Pentium -M 1.3 GHz f eks er en dårlig Pentium 4.

 

Skjønner ikke hvorfor du antyder at jeg driver vranglære, er treg i oppfattelsen og er heeeeeelt på jordet.... Jeg kaller det en "mobile versjon av p4". Jeg sier ikke at det er P4 mobile, fordi jeg VET at det ikke er det. Det er 478 pinner på begge og arkitekturen på pentium -M er mere likt p4 enn det er likt andre prosessorer, ikke sant? Derfor sa jeg "versjon av".

 

Og jeg er også klar over at en Pentium -M 1,7Ghz banker det meste av andre prosessorer fra intel, selv om den "bare" går på 1,7Ghz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...