GodDog Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Hvor mye datatrafikk kreves for spotify? La oss si jeg bruker det max 60 timer i måneden. Og da med mest ny musikk som jeg ikke har spilt før. Og hva med en grense på 5GB i nedlasting? Chess har jo dette abonemtet sitt for 99,- . Der er det 500 mb. Er det nok eller må man ha fri datatrafikk? Vanskelig regnestykkke dette. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Det er jo bare å synkronisere spillelistene dine når du er tilkoblet WiFi, så du kan bruke Spofity offline. Da er jo problemet løst Lenke til kommentar
GodDog Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 Joa, men jeg vil jo gjerne sjekke ut ny musikk hvor som helst. Greit det når man venter på bussen osv. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Om du streamer 60 timer i måneden vil ikke 500 MB holde (forøvrig et elendig tilbud for 99 kr/mnd). Wimp opplyser om at de streamer musikken på ca 100 kbit/s, Spotify oppgir ikke noe, men regner med at det ligger rundt det samme. Dvs. at du bruker ca 1 MB pr 10 sek ~ 14-18 MB pr sang. Da kan du spille av ca. 30 sanger og så gå tom. Dette tilsvarer ikke mer enn halvannen time. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 regnestykket ditt ser rett ut, men tror det er utrolig feil... har selv spotify og leter opp sanger hvor og når som helst på mobilt nettverk og jeg bruker ikke i nærheten av så mye. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) Les her: http://www.spotify.c.../codec-quality/ What quality does Spotify stream in? We use the Ogg Vorbis format for streaming. There are three quality ratings that we use: q3 (~96 kbps) q5 (~160 kbps) q9 (~320 kbps) Note: not all tracks are currently available in high bitrate. Desktop: Streams are q5 quality. Premium subscribers can enable higher bit rate streaming at q9 from the preferences menu. Mobile: A higher quality q5 is offered, along with a “low bandwidth” option of q3. You can choose separate qualities ratings for streaming and synching in the More tab of your Spotify mobile app. Endret 6. juni 2012 av SLi Lenke til kommentar
GodDog Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2012 forøvrig et elendig tilbud for 99 kr/mnd Husk at spotify er med i prisen her da. Det alene er jo 99,-.Men ser ut som 500mb er i minste laget ja. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Om du streamer 60 timer i måneden vil ikke 500 MB holde (forøvrig et elendig tilbud for 99 kr/mnd). Wimp opplyser om at de streamer musikken på ca 100 kbit/s, Spotify oppgir ikke noe, men regner med at det ligger rundt det samme. Dvs. at du bruker ca 1 MB pr 10 sek ~ 14-18 MB pr sang. Da kan du spille av ca. 30 sanger og så gå tom. Dette tilsvarer ikke mer enn halvannen time. Du bommer på en viktig detalj, bit er ikke det samme som byte: hvis de oppgir at de streamer i 100kbit/s tilsvarer det 1Mbit pr 10 sekunder. du må dele på 8 for å få byte og ender da med ca 2MB per sang, noe som også er mer realistisk. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Litt over 5gb for 60 timer med ny-stream etter min kalkulator i alle fall. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Om du streamer 60 timer i måneden vil ikke 500 MB holde (forøvrig et elendig tilbud for 99 kr/mnd). Wimp opplyser om at de streamer musikken på ca 100 kbit/s, Spotify oppgir ikke noe, men regner med at det ligger rundt det samme. Dvs. at du bruker ca 1 MB pr 10 sek ~ 14-18 MB pr sang. Da kan du spille av ca. 30 sanger og så gå tom. Dette tilsvarer ikke mer enn halvannen time. Du bommer på en viktig detalj, bit er ikke det samme som byte: hvis de oppgir at de streamer i 100kbit/s tilsvarer det 1Mbit pr 10 sekunder. du må dele på 8 for å få byte og ender da med ca 2MB per sang, noe som også er mer realistisk. I så fall rekker 500 MB til 250 nye sanger. Som igjen er ca 750 minutter, som igjen er 12.5 timer. Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Jeg bruker Spotify mellom en og to timer om dagen på vei til/fra jobb, har lite offline-lister. Jeg surfer selvsagt litt annet også, men vil tro Spotify tar 90% av trafikken. Jeg ser på min oversikt at jeg har ligget på ca 1.5GB de siste par månedene. Lenke til kommentar
GodDog Skrevet 7. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2012 Så konklusjonen er: Skal du ha Spotify så må du ha fri databruk? Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Nei. Ikke om du bare hører til en begrenset mengde ny musikk, og gjør det du hører mest på tilgjengelig offline. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå