silje93 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg kom opp i historie i muntlig eksamen, og er for øyeblikket ganske blank. Temaet jeg trakk synes jeg er grusomt vanskelig, og blir bare mer og mer forvirret. "Internasjonale konflikter og samarbeid etter 1945," låter det. Noen der ute som kunne hjulpet meg med å snevre inn og konkretisere en mulig problemstilling for meg? Skjønner ikke om samarbeidet skal ha noe med konflikten å gjøre osv... Er som sagt ganske forvirret, blank og stesset nå! Huff.. Er forresten VG3 det er snakk om. Setter utrolig stor pris på svar! Hadde reddet meg veldig :-) Lenke til kommentar
ulf1 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg kom opp i historie i muntlig eksamen, og er for øyeblikket ganske blank. Temaet jeg trakk synes jeg er grusomt vanskelig, og blir bare mer og mer forvirret. "Internasjonale konflikter og samarbeid etter 1945," låter det. Noen der ute som kunne hjulpet meg med å snevre inn og konkretisere en mulig problemstilling for meg? Skjønner ikke om samarbeidet skal ha noe med konflikten å gjøre osv... Er som sagt ganske forvirret, blank og stesset nå! Huff.. Er forresten VG3 det er snakk om. Setter utrolig stor pris på svar! Hadde reddet meg veldig :-) Det er jo snakk om den kalde krigen her. så med konflikt tenker jeg med en gang på de "varme" krigene (korea og vietnam) og cuba-krisen (og sikkert noe mer) og samarbeid.. kanskje noe med samarbeidet mellom seierherrene etter 2. vk i forhold til straffen til tyskland osv? Tror du må prøve å tolke den på din måte, ikke fokusere på hva du tror ligger bak oppgaven. Klarer ikke å komme opp med en konkret problemstilling. Men kanskje du har litt mer å gå etter nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå