aakre Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Hei! Jeg ønsker å svi skattepenger på nytt oppsett. Hvor stor psu trenger jeg til disse komponentene? Se bort fra chieftecen som allerede ligger i listen. Jeg kan tenke meg å overclocke cpuen littegrann. Takker for hjelp http://www.komplett....8D-F5817083976E Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Det holder i bøtter og spann med 750 Watt. Oppsettet drar ikke mer enn en 330 - 350 Watt på load (fra stikkontakten). Overklokka godt under 400. PSU-en vil altså ikke belastes med 50 % en gang. Dog ville jeg heller valgt en Corsair AX eller Seasonic X som PSU. 650/660 Watt versjonen holder. Men da må du handle hos Dustin Home, noe jeg anbefaler å sjekke ut pga litt lavere pris uansett. Lenke til kommentar
aakre Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 Det holder i bøtter og spann med 750 Watt. Oppsettet drar ikke mer enn en 330 - 350 Watt på load (fra stikkontakten). Overklokka godt under 400. PSU-en vil altså ikke belastes med 50 % en gang. Dog ville jeg heller valgt en Corsair AX eller Seasonic X som PSU. 650/660 Watt versjonen holder. Men da må du handle hos Dustin Home, noe jeg anbefaler å sjekke ut pga litt lavere pris uansett. Takk! Jeg har satt sammen pcen på dustin også. Da sparer jeg ca 800 kroner.Komplett har pick up-point, og det er de jeg har mest erfaring med. Bør jeg velge dustin? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg har aldri hatt noen problemer med Dustin, dog har jeg ingen reklamasjoner heller. Alle varene, når de var på lager har kommet samtidig. Men har heller ikke hatt problemer med Komplett, Netshop etc. Dog er jeg for langt unna til at pick-up point kan brukes. Du må vurdere om 800 kr er verdt raskere leveranse. Lenke til kommentar
aakre Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg ønsker å kjøre bf3 på så høye innstillinger som mulig. Vil 650 W være nok for både bf3 og kommende storspill? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Det avhenger om du vil ha SLI eller ikke i framtida. Til SLI kan 650 Watt bli litt tynt, selv om SLI med GTX 670 f.eks ikke vil bruke mer enn ca 500 - 530 Watt. Når det gjelder CPU og skjermkort har faktisk utviklingen vært mindre strømforbruk de siste årene. Ivy Brigde bruker mindre enn Sandy Brigde - og Haswell kommer neppe til å bruke mer. GTX 670 bruker noe mindre strøm enn GTX 570, samme gjelder GTX 680 i forhold til 580. Så jeg tror ikke vi kommer til å se noen single-GPU standardoppsett som ikke vil klare seg med 650 Watt. Ellers så har PSU ingen betydning for ytelse så lenge den er stor nok og av god kvalitet. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Jeg ønsker å kjøre bf3 på så høye innstillinger som mulig. Vil 650 W være nok for både bf3 og kommende storspill? Har du ikke lest i systemkravene til BF3 at spillet krever en 1500W strømforsyning for å kjøre på Ultra? 650W er mer enn nok for å kjøre 670 SLI, 680 SLI og et 690. Om du er interessert i å utvide til tri-SLI i fremtiden kan 850W være en idé, men sørg da for å kjøpe en strømforsyning med 6x PCIe plugger som Corsair HX850 eller NZXT HALE90 850W Lenke til kommentar
aakre Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2012 Jeg ønsker å kjøre bf3 på så høye innstillinger som mulig. Vil 650 W være nok for både bf3 og kommende storspill? Har du ikke lest i systemkravene til BF3 at spillet krever en 1500W strømforsyning for å kjøre på Ultra? 650W er mer enn nok for å kjøre 670 SLI, 680 SLI og et 690. Om du er interessert i å utvide til tri-SLI i fremtiden kan 850W være en idé, men sørg da for å kjøpe en strømforsyning med 6x PCIe plugger som Corsair HX850 eller NZXT HALE90 850W Haha! Nei, altså, jeg er ikke så brød i hodet Saken er den at en kompis av meg, som er nokså entusiast, mente at 650W kunne være for lite for krevende spill, altså fordi at skjermkortet måtte jobbe noe jævlig... His words. PCen ble forøvrig bestilt i går kveld med 650W Gleder meg! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Det ble HX 650W? Den har en historie med å feile ganske raskt, får håpe du er heldig da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå