Gå til innhold

Hvordan avsløre mistenkelig aktivitet på jobbmaskin?

Anbefalte innlegg

Jeg har oppdaget at surfeloggen på Jobbmaskinen er slettet, det samme gjelder nedlastninger. Den første hendelsen i loggen er lørdag 02.06.2012 kl 23.52, på det tidspunktet skal lokalet ha vært tomt i seks timer. Noen tips om hvordan jeg kan finne ut i timene mellom stengetid og dette tidspunktet?

System W7/Chrome

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hai Windows oppretter hendelses logger. Her kan du finne informasjon om aktivitet på maskinen. Gå til: Kontrollpanel og Administrative verktøy. Anbefaler detter ikke ofte men i akkurat dette tilfellet kan installasjonen av en Keylogger være greit. Den vil vise detaljert info om all aktivitet på maskinen. Det finnes mange free keyloggers på nettet. Pass på at du downloader fra en sikker download kilde. Dette kan også ha vært utført remote, hvis PCen eller nettet er tilkoblet Internet. Backdoor software eller infisert nettverk kan muliggjør en remote fjernstyring til å med en startup av Pcen. Dere burde altså også sjekke nettverket/PCene for Malware og Virus.

Hvis det er noe feil med Dato/Tidsinstillinger på PCen kan dette også være en årsak. :-)

Endret av TheGenius
Lenke til kommentar

Dato/klokke er riktig, skannet med ymse verktøy uten å finne noe, og de ansatte stoler jeg på. Alle ansatte har nøkkel, men ingen var på jobb i tidsrommet. Det er derfor jeg skulle hatt tilgang til litt logger, for å finne ut om noen som ikke jobber her har vært på ferde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...