Jannis-15 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Mating av fugleunger Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Liker godt historien som du forteller med både bilde og tekst Lenke til kommentar
fotopoulsen Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Et bilde som beskriver en fin historie. Kjøtmeisen er en fotogen fugl. Desverre er det litt støy på bilde, men det er ikke lett å komme med tips når det ikke følger exif data med. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) Takker for tilbakemeldinger. Har oppdatert med mer bildeinfo nå. Bildet som er lastet opp var jeg tydeligvis litt kjapp med for jeg lastet opp feil fil, og ikke originalen som har noe høyere kvalitet. Lastet opp korrekt versjon som alternativ nå - med exif data. Bildestøy var vanskelig å unngå på ISO 4000 med 550D. Forsøkte å fjerne noe av det, men merket at det var lite jeg kunne fjerne før det gikk på stor bekostning av klarheten i bildet, så valgte heller en del støy for å bevare noe av skarpheten. Fugleungene forlot forresten huset i dag mens jeg så på. Dog gikk det ikke så bra for en av de. Den falt på bakken mens jeg filmet/tok bilder. Etter å ha sett på den i lang tid uten at det skjedde noe ble den (noe motvillig) bært opp i huset sitt igjen, selv om den klarte å fly ut av hånden min sikkert over 10 ganger før jeg endelig fikk den opp igjen, hehe. Tok ikke mange sekundene før foreldrene var tilbake med mer mat og stell etter at jeg hadde trekt meg litt tilbake. Håper den prøver på nytt med mer hell med seg en annen dag... Endret 5. juni 2012 av Jannis-15 Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2012 Fant dessverre en død fugleunge i huset i dag, så ikke alle klarte seg vist, men tror dette må ha vært en annen da den så mye mindre ut. Er vel kanskje normalt at ikke ale klarer seg? Foreldrene matet og styrte og stelte i hele går, og de er fullstendig borte nå, så da virker det som om ungen som feilet i går endelig har kommet seg ut og er på egenhånd i allefall. Lenke til kommentar
alnkjell Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Hei Jannis. Et av de bedre bildehistoriene synes jeg, godt dokumentert. Bildeteknisk veldig bra, synes ikke bildestøyen er skjemmende. Kea Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg