Gå til innhold

[Løst] Billader til Canon, uoriginal eller ikke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker det hadde vært kjekt med en billader til mitt Canon kamerabatteri, original koster den 1500, uoriginal derimot ligger på 14 dollar, av denne typen: iTEKIRO http://www.amazon.co...g/dp/B003GJPLKG.

Men er det noe lurt å kjøpe uoriginalt? Kan batteriet skades på noen måte?

Jeg ville ha tatt sjangsen på å teste den. Eneste rissiko er vel at du på sikt kan svakke batteriet dersom den lader slurvete, men med en slik prisforskjell så tåler du det. For pengene du sparer så kan du jo heller kjøpe deg to nye ekstrabatterier. Til å begynne med kan det jo være en tanke om du bruker denne laderen på bare ett batteri (så får du jo sett hva som skjer over tid).

Vil imidlertid ligge unna kopier av Canon LP-E6 batteriet da kopinen ikke gir info om gjennværende kapasitet og således gir deg en feilmelding samtidig som du ikke aner hvor mye som er igjen av kapasitet.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg en 12V DC til 230 V AC, da har jeg billader til bærbar pc, kamera(er), mobiltelefon + alt det andre man kan trenge på tur - i en dings. Koster 2-300 kr hos Biltema, Clas Ohlson eller lign.

Det har jeg også, kjøpte en hos Clas Ohlson. Funker fint. Et annet alternativ er å kjøpe en universallader, har prøvd det også. Ansmann lager flere modeller og det er to kontakter som er justerbare i bredden for å passe LiIon mobil og kamerabatterier. Litt kronglete i bruk hvis batteriene har innfelte kontakter og muligens litt tregere enn originallader. En av modellene (minst) kommer både 230v og 12V billaderadapter. Min er noen år gammel og het Digicharger Vario. Fordelen med 12V DC til 230V AC enhetene er at de funker med laptoper også, det gjør ikke Ansmann-modellene (jeg har).

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...