Gå til innhold

Toukers bilferie i Europa, hvordan lade kameraet?

Anbefalte innlegg

Om to uker legger jeg ut på en tur som vil ta meg gjennom de fleste landene i vest-Europa. Det vil naturligvis bli tatt mange bilder, så da lurer jeg på hva som er den beste og billigste måten å sørge for at jeg har strøm på. Finnes det i det hele tatt lader til bil?

Jeg har D7000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Biltema har en 12-230V omformer til 249 kroner som ser brukbar ut.

den ser ikke så gal ut den. Er dog usikker på om sinus ut er ren nok til ladere og slikt.

Etter å ha kikket på bruksanvisningen(s.9) til et lignende produkt, er det grunn til å være skeptisk.

Jeg hadde ikke plugget i en PC. Men hadde nok prøvd å lade et kamerabatteri om jeg ikke hadde andre valg.

Lading av elektronikk fra strømnettet mens man likevel gjør et stopp er langt å foretrekke (restaurant/ cafe/ hotell/ camping/ bensinstasjon/ privat/ ...).

Eksta batteri(er) koster heller ikke så mye.

.

Endret av world wide weird
Lenke til kommentar

Biltema har en 12-230V omformer til 249 kroner som ser brukbar ut.

den ser ikke så gal ut den. Er dog usikker på om sinus ut er ren nok til ladere og slikt.

Jeg kjøpte en tilsvarende liten omformer fra Clas Ohlson.

PC lager lyder/støy under lading, og USB-portene gjenkjenner ikke OBDII-adapteren så lenge PC lades via omformeren.

Lenke til kommentar

Hadde nok vært mer opptatt av back-up av bildene enn lading av batterier.

Hvis du tar så mange bilder at batteri(ene) blir tomme mellom hver gang du finner et strømuttak i noen timer for batteri ladning, så får du også så mange bilder at minnekortene vil fylle seg opp.

Å bare back-up til en PC virker rimelig risikabelt (kræsj/tyveri). Kjøp en ekstern USB disk som du kan gjemme et sted i bilen når du ikke er der med PC/Kamera.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en 12V til 230V fra Clas Ohlson for et par år siden. Ligner på denne, men er ikke sikker på om det er samme modell. Den har fungerte fint til ladning av laptop, kamerabatterier osv, men bruker den kun når jeg ikke får tilgang til vanlig strømnett over lengere perioder og laptopen har 65W adapter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...