HawkeyeFtw Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) Hei! En venn av meg skal kjøpe seg ny pc og det skal forsovet jeg også da. Han skal kjøpe pcen Komplett Gamer Premium - GTX 670 Edition. Etter selv å ha sett litt rundt på nettet på hvordan den kjører spill (skjermkortet), så fikk jeg ekstremt lyst å kjøpe den selv. Og dersom jeg gjør det, så kjøper jeg også en av skjermen som man kan kjøpe med (21-tommeren til tusenlappen). Hva synes dere? Eller er det en av de andre komplett pcene som er billigere, men som yter omtrent likt? Link til pcen: http://www.komplett.....aspx?sku=10618 Endret 5. juni 2012 av HawkeyeFtw Lenke til kommentar
ole a Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Denne vil nok yte minst like bra til gaming: http://cdon.no/elektronikk/thor_einride_-_intel_i5-2500k_-_16gb_-_120gb_ssd_%2b_1tb_-_nvidia_gtx670_-_w7hp-20388250 på komplett sparer man som regel ikke noe på å kjøpe en satt sammen pakke, mens prisen på den pakken der hos cdon er veldig billig i forhold til om man hadde kjøpt delene separat, det hadde blitt dyrere for bare komponentene alene + at det følger med windows. Så kan du kjøpe en litt bedre skjerm og evt en kjøler til 2500k'en som er en knall overklokkings prosessor, i og med at du sparer et par tusen på den pakken der Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 Denne vil nok yte minst like bra til gaming: http://cdon.no/elekt...-_w7hp-20388250 på komplett sparer man som regel ikke noe på å kjøpe en satt sammen pakke, mens prisen på den pakken der hos cdon er veldig billig i forhold til om man hadde kjøpt delene separat, det hadde blitt dyrere for bare komponentene alene + at det følger med windows. Så kan du kjøpe en litt bedre skjerm og evt en kjøler til 2500k'en som er en knall overklokkings prosessor, i og med at du sparer et par tusen på den pakken der Er jeg nødt å kjøpe en kjøler? Har absolutt null peiling. Men den vil yte bedre altså? Ser bra ut, men som sagt så er jeg helt grønn på dette området. Har nå nylig hørt om MSI, men hvordan er kvaliteten osv hos dem? Og hva synes dere andre om denne maskinen? Vil gjerne ha input fra flere før jeg bestemmer meg. Lenke til kommentar
ole a Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Nei du må for all del ikke kjøpe kjøler om du ikke ønsker det, det følger med en som vil fungere greit nok. Men om du vil overklokke cpuen så kan det være greit men en bedre kjøler, og 2500k'en er jo knall til nettop dette. MSI har en rekke bra produkter de, rart du ikke har hørt om MSI før.. de har jo vært kjente sponsorer for div. gaming teams osv i maange år. Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Er absolutt å anbefale en tredjeparts kjøler, da det ikke skal mye stress til før stock cpu-kjøler blir varm og bråker ganske mye. Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) Noen kjølere dere anbefaler? Og hvor lett er det å skifte kjøler og vil jeg da bryte garantien? VIKTIG EDIT: En venn av meg sa at dersom jeg ville overclocke så burde jeg skaffe en bedre PSU eller noe (strømforsyning???) som skulle være på 750 W? Hva synes dere? Endret 5. juni 2012 av HawkeyeFtw Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 Trenger svar! Har tenkt å kjøpe den ganske snart. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 hvis du skal ettermontere kjøler kan du like godt bygge selv... Kjølere: CM212 EVO eller Noctua D-14 Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 hvis du skal ettermontere kjøler kan du like godt bygge selv... Kjølere: CM212 EVO eller Noctua D-14 Men føler du det er nødvendig at jeg kjøper vifte? Og vil det være nødvendig å overclocke og burde jeg overclocke cpu eller gpu når jeg spiller? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 hvis du skal ettermontere kjøler kan du like godt bygge selv... Kjølere: CM212 EVO eller Noctua D-14 Men føler du det er nødvendig at jeg kjøper vifte? Og vil det være nødvendig å overclocke og burde jeg overclocke cpu eller gpu når jeg spiller? Det er vel egentlig ikke nødvendig og overklokke i det hele tatt, og du kan jo prøve litt med stock kjøler. Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 hvis du skal ettermontere kjøler kan du like godt bygge selv... Kjølere: CM212 EVO eller Noctua D-14 Men føler du det er nødvendig at jeg kjøper vifte? Og vil det være nødvendig å overclocke og burde jeg overclocke cpu eller gpu når jeg spiller? Det er vel egentlig ikke nødvendig og overklokke i det hele tatt, og du kan jo prøve litt med stock kjøler. Ok, takk for kjapt svar! Hva synes du om MSIen? Har også tenkt å kjøpe denne skjermen: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=635503 Hva synes du? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) hvis du skal ettermontere kjøler kan du like godt bygge selv... Kjølere: CM212 EVO eller Noctua D-14 Men føler du det er nødvendig at jeg kjøper vifte? Og vil det være nødvendig å overclocke og burde jeg overclocke cpu eller gpu når jeg spiller? Det er vel egentlig ikke nødvendig og overklokke i det hele tatt, og du kan jo prøve litt med stock kjøler. Ok, takk for kjapt svar! Hva synes du om MSIen? Har også tenkt å kjøpe denne skjermen: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=635503 Hva synes du? PCen ser bra ut til ferdigbygd (bugge selv gir nesten alltid mest for penga), men kan heller anbefale denne skjermen: http://www.dustinhom...-tft-led-black/ Endret 5. juni 2012 av MariusJS Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 hvis du skal ettermontere kjøler kan du like godt bygge selv... Kjølere: CM212 EVO eller Noctua D-14 Men føler du det er nødvendig at jeg kjøper vifte? Og vil det være nødvendig å overclocke og burde jeg overclocke cpu eller gpu når jeg spiller? Det er vel egentlig ikke nødvendig og overklokke i det hele tatt, og du kan jo prøve litt med stock kjøler. Ok, takk for kjapt svar! Hva synes du om MSIen? Har også tenkt å kjøpe denne skjermen: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=635503 Hva synes du? PCen ser bra ut til ferdigbygd, men kan heller anbefale denne skjermen: http://www.dustinhom...-tft-led-black/ Er en del dyrere da. Er det verdt det og er den skjermen som jeg linket til dårlig? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg syntes det er en god oppgradering til den lave ekstra kostnaden, men den skjermen du linket til er ikke dårlig, men dellen har 1920*1200 oppløsning, og 16:10, den du linket til har 1920*1080 og 16:9 Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg syntes det er en god oppgradering til den lave ekstra kostnaden, men den skjermen du linket til er ikke dårlig, men dellen har 1920*1200 oppløsning, og 16:10, den du linket til har 1920*1080 og 16:9 La merke til det nå Må nesten se det litt an, men takk for tipset! Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 VIKTIG EDIT: En venn av meg sa at dersom jeg ville overclocke så burde jeg skaffe en bedre PSU eller noe (strømforsyning???) som skulle være på 750 W? Hva synes dere? Hvis du bare bruker ett skjermkort vil 650w holde i lange baner til overklokking. Vennen din har ikke peiling. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) VIKTIG EDIT: En venn av meg sa at dersom jeg ville overclocke så burde jeg skaffe en bedre PSU eller noe (strømforsyning???) som skulle være på 750 W? Hva synes dere? Hvis du bare bruker ett skjermkort vil 650w holde i lange baner til overklokking. Vennen din har ikke peiling. Enig, med en god PSU(80+ platinum/gold) kan du kanskje klare 2 skjermkort med overklokk på 650W Endret 5. juni 2012 av MariusJS 1 Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg syntes det er en god oppgradering til den lave ekstra kostnaden, men den skjermen du linket til er ikke dårlig, men dellen har 1920*1200 oppløsning, og 16:10, den du linket til har 1920*1080 og 16:9 Forresten ser at Dellen har en responstid på 8 ms og Benq har på 2 ms? Vil det være noe forskjell? VIKTIG EDIT: En venn av meg sa at dersom jeg ville overclocke så burde jeg skaffe en bedre PSU eller noe (strømforsyning???) som skulle være på 750 W? Hva synes dere? Hvis du bare bruker ett skjermkort vil 650w holde i lange baner til overklokking. Vennen din har ikke peiling. Er på 600 W da. Vil det forsatt ikke ha noe å si? Sorry for at jeg er helt grønn på dette området Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Det gjør ingenting så lenge du ikke planlegger å kjøre SLI Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 Det gjør ingenting så lenge du ikke planlegger å kjøre SLI Ok, flott. Da var det vel bare en evt.kjøler da? Hvis jeg ikke overclocker, vil jeg da greie meg uten å kjøpe en ny kjøler? Og hvor mye kan jeg overclocke uten å kjøpe ny kjøler? Og dersom det vlir aktuelt å kjøpe en kjøler, hvor mye penger bør jeg legge inn da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå