Knutgrus Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) Først lager de en logo som tydelig kan leses som "Zion", så nekter de for kamerautstyr.. Hva blir det neste? /spøk Synes logoen ser ut som noe helt annet jeg... :S Endret 6. juni 2012 av Knutgrus Lenke til kommentar
Cid Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Jeg bodde mitt i vepsebolet i 1994. En ting er nå hva som er tillatt på arrangementet, noe annet er hvor stor del av områdene rundt som omfattes. I 1994 så ble reguleringer rundt trafikk og logistikk så gjennomregulert med krediteringer, at for en del butikker ble det problemer med varelevering. og for oss som bodde i området kunne det tidvis være umulig å komme frem, ikke fordi det var for stor trafikk, men fordi jeg som fastboende ikke hadde akkreditering på den eneste veien mellom meg og målet/hjemmet! Hva med han som bor i vinduet oppe til venstre i bakgrunnen på artikkelbildet? Skal noen komme å ringe på døra hvis han stikker en ting på over 30cm ut av vinduet? Skal han få lov til å transportere tripoden sin forbi/gjennom/rundt arrangementet? Hvis du som fotograf jobber på den ene siden av marathontraseen, og bor på den andre siden, så er det langt rundt. Jeg vet noe av dette blir satt "litt" på spissen, men faktum er at disse reglene skal håndheves tildels av tomsinger, og da brygger det til bråk. 1 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Synes logoen ser ut som noe helt annet jeg... :S Ser ikke helt hva det skal forestille Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Det handler om penger og branding-bullshit, og da får man slike regler. Det er knapt nok noen som benekter at de har lov til å gjøre dette. Men det må også være lov å stille spørsmål ved visdommen i å begrense publikum på slike måter. Folk forstår at du ikke kan ta med deg en kurv med pølser og selge dem på stadioen eller spille fotball om de kjeder seg, men denne typen regler tjener faktisk ikke noen. - Publikum blir forstyrret og plaget av ekstremt mange og absurde regler, denne er en av dem - IOC tjener kanskje noen tusen pund på det i løpet av hele OL. Altså er det økonomiske argumentet primært arbitrært av typen "vi kan, så da må vi". - OL i London taper faktisk ganske mye på det. Dokumentering av livet på tribunene og selve lekene vil bli gjort av pressen, men det er så mange eksempler fra historien på at lekmenn med kamera fanger viktige bilder som forteller oss noe om den tiden de er tatt, at det ikke kan være noen tvil om at dette er noe OL i London, som kulturarv, taper på. - Brandingbullshiten vil til syvende og sist fremmedgjøre publikum, og det tjener ingen på. Til syvende og sist gjør alt dette den olympiske ånden til en trist vits. Det er dessverre ikke til å unngå når OL handler mer om merkevare enn om sport. 3 Lenke til kommentar
turbojomar Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Dette er vanlig på store sportsarrangement. Jeg var på australian open (tennis) i januar og der var det begrensing på brennvidde, 200 mm, men fullstendig uavhengig av sensorstørrelse. Begrunnelsen der var rettigheter, ikke at stort utstyr er plagsomt for andre. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Ser ikke helt hva det skal forestille Noen sier Lisa Simpson danser med Bart. Andre sier blåsejobb Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Britene kjører virkelig et naziregime rundt alt som har med OL å gjøre i år, håper nesten at de drar den så langt at det folk vil minnes fra OL 2012 er regler og sikkerhetsoppstyr framfor hva OL skal symbolisere Britene kjører ett naziregime rundt det meste.... AtW 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg