Alv79 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg har fått beskjed fra legen på at jeg ikke har antistoffer mot hepatitt C, og har altså diagnosen. Synes det er litt skummelt å tenke alt for mye på det, og vet at jeg før eller senere vil antageligvis dø av at kreft/cirrhose pga en eller annen nål jeg må ha stukket meg på. Jeg er psykisk syk, lever usunt, ingen mosjon osv. Er det noe gjennomsnittlig levealder? Er jo akkurat ferdig med tyveårene, så håper å få med meg mest mulig av det voksne livet. 2 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Nå har jeg selv ikke noe som helst forrkunnskap om Hepatitt C, og må innrømme at jeg måtte lese meg opp nå nettopp. En skulle jo tro, at når man finner det ut i tidlig alder bør kunne klare å forhindre mest mulig skade. Og da tipper jeg litt på at det kan være fordelmessig å ikke overbelaste leveren noe mer enn ønsket. Ettersom man kan utvikle skrumlever. Ser ikke for meg at større mengder alkohol er noen særlig god idè. Det kan jo også være mulig å få donert en ny lever etterhvert, selv om det mildt sagt ikke er uten komplikasjoner. Men når du vet det i så lang tid, så bør det være mulig etterhvert, om det oppstår problemer med leveren, å skrive seg på en venteliste på transplantasjon. Og så kan jo jeg skrive ut et donorkort, slik at i hvertfall noen kan nyte godt av mine organer om jeg skal være så uheldig at jeg dør av elektrisk støt, eller lignende. Noe man ikke skal se helt bort fra. Lenke til kommentar
Alv79 Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 Noen reservelever må jeg vel ha, for det er jo så fryktelig godt med hvasomhelstsomharalkoholiseg Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Du får nok ingen lever hvis du er klar over at du har hepatitt C og fremdeles drikker alkohol. På samme måte som at man heller velger en ''frisk'' person ovenfor en alkoholiker. Lenke til kommentar
Hepatitt.org Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Hei, Dette er et litt komplisert tema å svare enkelt på. Jeg vil oppfordre deg til å besøke hepatitt.org, et norsk nettsted med mye informasjon og andre smittede som blogger. Du har meget gode sjanser for å bli helt frisk, da det finnes behandling for denne sykdommen. Din fastlege har sikkert henvist deg til spesialist på sykehuset, inntil da får du bruke hepatitt.org til å få besvart noen av dine spørsmål. Lykke til! Rolf, redaktør hepatitt.org 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå