suker Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Jeg er på utkikk etter ett nytt skjerm kort, hadde ati men det sluttet å fungere så jeg får retur på det. Det jeg lurer på er om jeg fortsatt skal ha Saphire ati readeon 9800 eller om jeg skal gå for denne Gainward Geforce FX 5900 256mb ddr 2.8ns agp, "ultra/1300tv-dvi" (3881,- på komplett) Disse kortene har omtrent samme pris på komplett. Jeg ønsker ikke noen lang tråd ang hva er best ati/nvidia. Det jeg lurer på er om disse kortene er omtrent like i ytelse, om det skiller ett par prosent spiller ingen rolle. Geforce kortet kan jeg få iløpet av neste uke, mens ati kortet vil drøye. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 mmm..har nesten samme pro selv,lurer på hva jeg skal ha av ati 9800non pro og ge-force 5900nonpro. men over til ditt "pro" du får jo mere for pengene og kjøpe ati 9800pro enn gffx 5900nonpro. ati 9800pro tar nok fx 5900 i ytelse,og at den er billigere enn fx 5900ultra. så mitt forslag er uten tvil ati 9800pro og hvis du overklokker dette korter tør jeg nesten ikke tenke på scoren i 3dmark. er ge-force fan,men betaler ikke ca 1000kr mere får samme ytelse som ati.... Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 hvis du vil spare enda mer penger kan du jo kjøpe ett non pro og modde det til ett pro kort, og få samme ytelsen. funker vel på nesten alle kortene. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 hvis du vil spare enda mer penger kan du jo kjøpe ett non pro og modde det til ett pro kort, og få samme ytelsen. funker vel på nesten alle kortene. modde det ! flashe bios.slik at volten blir høyere. men klarer man ikke og overklokke det til ultra ytelse uten og modde.. eller tar jeg helt feil...(er usikker på modde) Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 moddingen funker best på Sapphire kort da disse har best "modd minne" såkalt infeneonminne! samsung minne er visst ikke så bra. men gå for Sapphire Radeon 9800 non pro, da har du spart nærmere 1000 lappen, så kan du heller kjøpe deg en 512 brikke med DDR400 ram eller noe i den dur Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 moddingen funker best på Sapphire kort da disse har best "modd minne" såkalt infeneonminne! samsung minne er visst ikke så bra. men gå for Sapphire Radeon 9800 non pro, da har du spart nærmere 1000 lappen, så kan du heller kjøpe deg en 512 brikke med DDR400 ram eller noe i den dur Lenke til kommentar
suker Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Jeg lurer litt på kortet også, finner ikke noen spesifikasjoner på det. Har vært på hjemmesidene til gainward og finner ikke noe her, den kommer med 256mb ddram(ikke at det gjør noe) og har betegnelsen 1300 og ikke 1200. Link finner dere her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl 2.8 ns ikke 2.3 ns. Så kortet bør jo være bedre enn de vanlige non pro kortene?? Noen som har det, evt erfaringer med det. Det står jo som en nyhet, så det bør være nytt. Er det 400 mhz ramdac, regner med det! Men aner ikke.. Hjelp meg, kortet ser jo umåtelig fristende ut!!! Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 moddingen funker best på Sapphire kort da disse har best "modd minne"såkalt infeneonminne! samsung minne er visst ikke så bra. men gå for Sapphire Radeon 9800 non pro, da har du spart nærmere 1000 lappen, så kan du heller kjøpe deg en 512 brikke med DDR400 ram eller noe i den dur hmm, feil? eller "trykkleif" samsung=best, pga når du har "moddet, kan du godt klokke opp noen extra mhz på minnet og core. infineon=ikke så bra, men funker og "modde om til 9800pro med en annen bios på de og. kan også klokke litt, men ikke så mye. klarer ikke like høye mhz. sapphire bruker samsung minne. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 9800 Pro SPISER FX5900 Ultra og non Ultra.... Bare sjekk Tomb Raider benchen og en av utviklerene av Half Life 2 sa at de har "lignene" resultatar med Half Life 2.. dvs. 9800 knuser 5900.. Angåene Doom3.. da sier jeg bare c'mon.. spillet er ikke ute og jeg har ingen tro at FXen blir raskere en 9800 på slutt produkted. FXen har visst seg til at være IKKE futureproof.. ATI har ikke engang prøvd at markedsføre Raddien som verdens meste futureproof kort men det er så overlegen og det blir bare klarere klarere med nye spiller. Simon Lenke til kommentar
mr x Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Jeg lurer litt på kortet også, finner ikke noen spesifikasjoner på det. Har vært på hjemmesidene til gainward og finner ikke noe her, den kommer med 256mb ddram(ikke at det gjør noe) og har betegnelsen 1300 og ikke 1200. Link finner dere her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl 2.8 ns ikke 2.3 ns. Så kortet bør jo være bedre enn de vanlige non pro kortene?? Noen som har det, evt erfaringer med det. Det står jo som en nyhet, så det bør være nytt. Er det 400 mhz ramdac, regner med det! Men aner ikke.. Hjelp meg, kortet ser jo umåtelig fristende ut!!! spesifikasjoner:gpu ca 400mhz ram ca 800,båndbredde ca 25.. fins en test på fx 5900 men det er ultra:http://www.hardware.no/tester/skjermkort/creative_fx5900/index.html vet ikke så mye om gainward -kortene,men tror nok iallefall ati 9800pro er mye bedre Lenke til kommentar
Endre Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 2.8 ns ikke 2.3 ns. Så kortet bør jo være bedre enn de vanlige non pro kortene?? 2,3ns er bedre enn 2,8ns... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå