Oppfilli Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Hei. Jeg kjøpte en vare på finn.no, og denne har jeg ikke fått endå. Gått såpass lang tid at jeg tror selgeren lurte meg. Jeg får ikke tak i han. Betalte på forskudd. Kan jeg ringe banken og be om hjelp der? Mvh Oppfilli Endret 4. juni 2012 av Oppfilli Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Kjøpt av privatperson eller firma? Fikk du kontonummeret og telefonnummer samt fullt navn? Hvor mye er det snakk om? EDIT: Hvor lang tid har det gått? Hva kjøpte du? Endret 4. juni 2012 av konduktans Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Det pågår utstrakt svindel på alle auksjonssider. Er det ikke et velrenomert firma så betaler jeg aldri før jeg har inspisert varen og har den i hånda. Kontakt Finn og forklar situasjonen så du kan anmelde selger til politiet selv om det langt fra er noen garanti for at det løser noe. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Kontakt finn, de har sannsynligvis lettere for å hjelpe deg enn banken. Dersom du ikke får tak i selger, f. eks. fordi han har oppgitt falsk navn eller kontaktinfo, kan du anmelde forholdet til politiet som svindel. Da kan de få informasjon fra banken som har mottatt pengene om hvem som eier kontoen. Det kan verken din bank eller mottakerbanken gi deg helt uten videre, så banken din kan du egentlig bare holde utenfor. Men det er mulig de har erfaring med slikt og kan hjelpe deg/sette deg i kontakt med rette vedkommende/fortelle deg hva du bør gjøre som kundeservice. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Tips til senere: dersom du bruker Finn Betalingsgaranti, vil Finn ha bedre muligheter til å hjelpe deg i lignende situasjoner i fremtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå