Gå til innhold

Skjæring av tenner

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 18 år som har et spørsmål angående gnissing av tenner i søvne.

Dette er noe jeg ufrivillig har drevet på med så og si hver natt siden jeg fikk tenner, og har med årene både slitt ned tennene og fått kjeveproblemer. Kjeven er den som plager meg mest, fordi den knekker noe voldsomt når jeg spiser, samtidig som at den stadig "henger seg opp" og låser seg.

Jeg har vært med en spesialist som ikke kunne hjelpe meg noe spesielt, og snakket med tannleger som kun anbefaler biteskinne for å spare tennene, men dette hindrer meg selvfølgelig ikke i å skjære tenner.

Jeg kjenner selv at jeg gnisser med tennene når jeg sover lett, men greier ikke slutte. Jeg har hørt at folk oftest skjærer fordi de er stresset, men dette er ikke noe jeg vil si at jeg er plaget med.

Håper noen har tips om hvordan jeg kan bli kvitt problemet - eller i hvert fall en måte å forhindre dette på. På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Jeg har vært med en spesialist som ikke kunne hjelpe meg noe spesielt, og snakket med tannleger som kun anbefaler biteskinne for å spare tennene, men dette hindrer meg selvfølgelig ikke i å skjære tenner."

Jeg har hatt en tannbeskytter i flere år, men dette ødelegger likevel kjeven.

Lenke til kommentar

Mange som klager på det ja, og det gjorde meg ikke noe fram til de siste årene nå når kjeven har begynt å leve sitt eget liv... Virker ikke som det er noe å gjøre med det. Vurderer faktisk å prøve kiropraktor eller hypnose (!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...