Hadrian Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Hei Er en nybegynner som skal kjøpe DV kamera. Etter å ha trålla dette forumet + diverse andre, står valget mellom et Sony TRV33 eller et Panasonic GS50. Klarer imidlertid ikke å bestemme meg. Sony TRV33 skal visstnok være best i dårlig belysning, og ha den beste nattmodusen. Jeg har også lest at Sony har en bedre bildestabilisator enn Panasonic. Sony har derimot problemer med motorstøy. Jeg er heller ikke særlig begeistret for touchscreen systemet deres (er sikkert en vanesak men dog). Panasonic GS5(0) har bedre lyd (ingen motorstøy) og virker å være mer brukervennlig. Grunnen til at jeg nøler med å kjøpe dette er usikkerhet på bildekvaliteten i dårlig belysning. Jeg kommer helt sikkert til å fillme endel innendørs på sene høstkvelder og vil gjerne ha god kvalitet på opptakene. Er GS50 brukbar til filming innendørs i svak belysning evt skumring?. Mange her på forumet sier bildekvaliteten er bra så lenge man ikke filmer i mørke omgivelser. Hva mener man med mørke omgivelser (natt, skumring, innendørs om kvelden i svak belysning)? Forresten, hva er forskjellen på NV-GS5 og NV-GS50? Hvor plagsom er denne motorstøyen på TRV33. Vil en glad amatør som jeg merke noe til den i det hele tatt? Noen som har erfaringer med begge kamaraene? Gode råd og anbefalinger mottas med STOR takk. Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Test på dinside: http://www.dinside.no/php/art.php?id=88744 Jeg ville valgt sony trv33. Lenke til kommentar
Cobe Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Jeg bestilte GR-50 idag. Jeg stakk inn på Elkjøp for å sjekke størrelsen, og det var ekstremt lite. Virket fint nok, men problemet med night-shot'en til Panasonic, er at systemet deres bygger bare på å endre innstillingene, slik at lysfølelsen øker. Sony's system bygger på infrarødt lys som ikke er synlig for det menneskelige øye, og da blir det noe helt annet. Testet hvordan det var i butikken, selvom det var mye lys, og da så jeg at det ble ekstremt hakkete (som det forøvrig også står om på DinSide). Allikevel satser jeg på GR-50'en, pga. at den ikke har menyen på skjermen, og enda mer, størrelsen. Virker tomt i butikkene, så jeg bestilte på inet. Det er også rimelig billig for et slikt kamera med den eie-størrelsen kameraet har, iforhold til mange andre kameraer i den samme prisklassen. Håper du blir fornøyd med hva du enn nå velger -Christoffer- Lenke til kommentar
mholen Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Jeg har testet begge og endte med å kjøpe GS50. Trv33 hadde bedre nightshot og stillbilde, men GS50 var overlegen mye bedre på lyd. Bildemessig så synes de var omtrent like bra. Dessuten liker jeg ikke Sony's løsning med å ha menyen på LCD skjermen. Lenke til kommentar
nilsjnesse Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Sony sin løsning med å ha kassettåpningen under er så idiotisk at jeg regner med det er ment som er practical joke. Touch screen LCD, vanskelig tilgang til manuell eksponering, følger ikke med skikkelig lader (man må lade batteriet på kamera) ... Panasonic har ingen slike irriterende skavanker. Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Har også nettop kjøpt meg Panasonic NV-GS50, og ja jeg er meget fornøyd. Kjøpte på Elkjøp (Forus), betalte 6990,- da fikk jeg med 5stk DV kassetter og ei video-veske. Det som også fulgte med kameraet var en slik Fjernkontroll (liten sak med ledning, i tillegg til trådløs fjrnkontroll) den hadde rec knapp, zoom knapp og innebygget mic , svært nyttig om man feks vil filme fra bakken eller andre vanskelige vinkler. Kameraet er svært lite og hendig, og lett å bruke Lenke til kommentar
RuneRG Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Byttet inn et GS 50 mot ett TRV33. Syntes bildet på panasonicen var ganske dårlig i forhold til sonyen. Spesielt fargene. Har også hatt et JVC X55 eller no', og det var betraktelig dårligere enn begge disse. Eneste å utsette på sonyen er størrelsen. Syntes lyden er jevngod. Kan ikke si jeg har reagert på støy fra mekanikken, men det virker som det er gode og dårlige eksemplarer. Rune Lenke til kommentar
Cobe Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Det som også fulgte med kameraet var en slik Fjernkontroll (liten sak med ledning, i tillegg til trådløs fjrnkontroll) den hadde rec knapp, zoom knapp og innebygget mic , svært nyttig om man feks vil filme fra bakken eller andre vanskelige vinkler. Har du fått til mic'en? Jeg plugger inn fjernkontrollen etter bruksanvisnigen, zoom'en funker, men når jeg trykker TALK-knappen, skjer det ingenting. Bruksanvisnigen sier meg at det skal komme et lite ikon på skjermen, men det skjer heller ikke. Hva er ditt syn på dette? - Noen andre som har dette problemet? -Christoffer- Lenke til kommentar
AHzip Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 hvist du kjøper et trv33e kan du bare kjøpe en ekstern mic til 500 og få perfekt lyd. koster deg ikke mye Lenke til kommentar
AHzip Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Jeg skal bestille en trv33e nå og kjøpe en ekstern zoom mikrofon. tror det kommer til å bli toppers':D' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå