Shredded Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Hei, jeg er helt ny på forumet her! Skal snart ha meg bil, og må da selvfølgelig ha meg et anlegg som er noen hakk bedre enn det originale! Det som er problemet, er at jeg har veldig lite peiling på bilstereo. Eneste jeg vet er at jeg vil ha noe som kan spille dyp bass, og noe som jeg vil få mest ut av for pengene. Jeg har tenkt meg å svi av rundt tjue lapper, og sette det inn i en bil som BMW e30, e36 touring/sedan eller e34 touring/sedan. Blir det noe stor forskjell på lydbildene i de forskjellige karosserivariantene? Og hva ville dere gitt meg som er litt grønn på dette som tips og oppsett? Vet jeg spør om mye nå, og setter veldig stor pris på svar! Lenke til kommentar
Suit-up Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) nå snakker vi her! alltid gøy å sette sammen sånne pakker! starter med batteri! du kommer til å trenge noe til å drive alt av anlegget du snart skal sette inn. gitt at du har målt opp, sier vi at denne passer, evt får du festa den med noe stål! selv har jeg blitt greit glad i denne spilleren, ser grei ut med 3 pre-outs til forskjellige forsterkere rett på sak antar jeg du vil, så da lager du kasse selv til 2 av denne!! parallelkobler de til 1 ohm og driver de med denne forterkeren. bør holde i lange baner! du trenger jo selvfølgelig lyd forran i bilen også! så da setter du inn et rivende frontsett (er det ikke 5,25" om jeg ikke tar feil i de BMWene?) og driver de med en god forsterker utover dette trenger du så klart kabler i riktige størrelser(til sub forsterker) (til frontsettforsterker), og aller best blir det om du demper hele bilen din med dette! der har du det du trenger for rett over 20 høvdinger! Edit: Husk også å øke størrelser på alt av kabler fra chassi til - på batteri, motorblokk til - på batteri, og dynamo til + på batteri, gjerne så høyt som til 50mm2 alle veier! Endret 4. juni 2012 av Suit-up Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) Inget dårlig forslag det fra suit-up dette, men så kommer det litt ann på hvilken av disse bmw`ene du velger. Jeg tror også at 2stk av den DD suben blir litt mye sammen med det frontsettet. Med tanke på stereo så hadde jeg lett valgt E34 touring. Spilleren som nevnes over her, 1stk av den DD suben, og Denne forsterkeren: http://www.judysbils...udio-spl-1800c1 Videre så hadde jeg kjørt på med tang band 6" bass og 4" fulltone, sammen med denne forsterkeren: http://www.judysbils...-audio-xl-250c4 Hvis du bor i Vestfold området eller i nærheten, så kan du komme en tur å høre hvor lite som skal til i en E34 touring Endret 5. juni 2012 av cossiemk1 Lenke til kommentar
Shredded Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 nå snakker vi her! alltid gøy å sette sammen sånne pakker! starter med batteri! du kommer til å trenge noe til å drive alt av anlegget du snart skal sette inn. gitt at du har målt opp, sier vi at denne passer, evt får du festa den med noe stål! selv har jeg blitt greit glad i denne spilleren, ser grei ut med 3 pre-outs til forskjellige forsterkere rett på sak antar jeg du vil, så da lager du kasse selv til 2 av denne!! parallelkobler de til 1 ohm og driver de med denne forterkeren. bør holde i lange baner! du trenger jo selvfølgelig lyd forran i bilen også! så da setter du inn et rivende frontsett (er det ikke 5,25" om jeg ikke tar feil i de BMWene?) og driver de med en god forsterker utover dette trenger du så klart kabler i riktige størrelser(til sub forsterker) (til frontsettforsterker), og aller best blir det om du demper hele bilen din med dette! der har du det du trenger for rett over 20 høvdinger! Edit: Husk også å øke størrelser på alt av kabler fra chassi til - på batteri, motorblokk til - på batteri, og dynamo til + på batteri, gjerne så høyt som til 50mm2 alle veier! Takk for oppsett! Greit å se alt som trengs. Hvordan fungerer egentlig det med forsterker, må forsterkeren ha mer effekt enn det høytaleren kan produsere? Og hva vil det si å paralell koble subbene til 1ohm? Inget dårlig forslag det fra suit-up dette, men så kommer det litt ann på hvilken av disse bmw`ene du velger. Jeg tror også at 2stk av den DD suben blir litt mye sammen med det frontsettet. Med tanke på stereo så hadde jeg lett valgt E34 touring. Spilleren som nevnes over her, 1stk av den DD suben, og Denne forsterkeren: http://www.judysbils...udio-spl-1800c1 Videre så hadde jeg kjørt på med tang band 6" bass og 4" fulltone, sammen med denne forsterkeren: http://www.judysbils...-audio-xl-250c4 Hvis du bor i Vestfold området eller i nærheten, så kan du komme en tur å høre hvor lite som skal til i en E34 touring Er vel egentlig E34 touring jeg heller mest mot ja. Men mener du at det vil bli for mye bass altså? At den bare vil sluke alt som heter melodi osv? Hehe, bor i Akershus området! Kjører du en e34? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg har en E34 touring ja, med 1stk middelmådig 15" i hjulbrønnen baki, samt tang ban sett foran, og det spiller fint og HØYT! Hvis du monterer 1stk av den DD15" som det linkes til over her, så vil du få nok bass i masevis slik at du vil trenge et skikkelig frontsett for å holde følge. Du kan selvfølgelig ha 2stk 15" men da må det justeres så det står i stil til resten, og du vil nok da ha endel å gå på når det gjelder bass Paralellkobling vil si at du kobler alle suben plusser sammen, og alle minuser sammen på monoforsterkeren, og på den måten henter ut maks effekt av forsterkeren. Med mitt forslag om 1stk slik sub, så vil du havne på 2ohm og forsterkeren vil da kunne yte drøyt 1700w rms. Lenke til kommentar
Shredded Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2012 Jeg har en E34 touring ja, med 1stk middelmådig 15" i hjulbrønnen baki, samt tang ban sett foran, og det spiller fint og HØYT! Hvis du monterer 1stk av den DD15" som det linkes til over her, så vil du få nok bass i masevis slik at du vil trenge et skikkelig frontsett for å holde følge. Du kan selvfølgelig ha 2stk 15" men da må det justeres så det står i stil til resten, og du vil nok da ha endel å gå på når det gjelder bass Paralellkobling vil si at du kobler alle suben plusser sammen, og alle minuser sammen på monoforsterkeren, og på den måten henter ut maks effekt av forsterkeren. Med mitt forslag om 1stk slik sub, så vil du havne på 2ohm og forsterkeren vil da kunne yte drøyt 1700w rms. Er bilen grei å kable i eller? Jeg personlig er vel et basshue, så det hørtes jo fristende ut med 15'' men hva slags forsterker tror du trengs for å kunne bruke de maksimalt? og vil det være best med en kasse som vinkler subbene opp i taket eller mot bakluka? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Ja, kabling går greit, jeg tok like godt ut passasjersetet og løftet teppe godt opp så var det null problem, og batteriet sitter jo under baksetet, så det ble veldig enkelt Du burde helt klart vurdere å bruke reservehjulsbrønnen og montere 1stk 15" der, evt 18" hvis du vil. Skal du på død og liv overdrive bassen, så lager du kasse med subene mot bakluka. Du kan som sagt komme en tur hvis du skal denne veien i nærmeste fremtid, så kan du høre hvordan det høres ut når det nærmest er kastet inn i bilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå