Gå til innhold

Er på trådløst nett, men internett detter ut

Anbefalte innlegg

Har lenge hatt et snodig problem. Jeg mister stadig kontakt med internett, selv om signalstyrken på trådløst nett er perfekt. Dette heller ikke av det trådløse nettet.

Hver gang jeg får en dropout, må jeg logge av og på trådløst nett. Da får jeg igjen kontakt med internett.

Det rare er at dette skjer med alle enheter. Har testet 4 laptoper, Ipad, Ipod og mobiltelefoner. Alle får dropouts, selv om de har kontakt med trådløst nett.

Enda rarere er det at to enheter ikke mister kontakt med internett samtidig. Satt med to laptoper ved siden av hverandre i dag, og den ene mistet internett mens den andre var i orden.

Har et zyxek p2602 multimodem.

Forslag til problemløsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du overbelaster routermodemet. Hvis man har for mange forbindelser, så vil CPU i router gå i metning. Årsaken til at den ene maskinen ikke faller ut, kan f.eks være at den har DNS lagret på PC, eller at du er tilkoblet annet trådløsnett.

Du kan enten klage til ISP og få tilsendt nytt routermodem (ikke sikkert det løser problemet).

Eller du kan sette routermodemet i bridgemodus og koble på en stabil router som håndterer trafikken bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...