Intueri Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Har aldri, ikke engang som barn, følt meg hjemme i samfunnet. Ikke liker jeg folk spesielt heller, men det er ikke bare å stikke til skogs heller. Hva skal man gjøre? Jeg er en person som folk flest liker og jeg bruker mye humor for å komme meg gjennom hverdagen, men ingen ser hvor mye jeg faktisk misliker å være i samfunnet. Det kom vel kanskje mest til syne da filmen Avatar kom på kino, for jeg ble rett og slett forelsket i filmen ... Så den fire ganger på kino. Måten de lever på, og den naturen *my god*. Fysisk vondt å vite at jeg kommer til å bruke hele livet mitt i samfunnet og aldri få oppleve noe mer ... Jeg blir bare en av millioner av andre som bruker hele sin eksistens på andre mennesker. Jeg drømmer meg alltid bort, akkurat som det er noe jeg savner. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Flytt til en øde utkantkommune som skriker etter nye innbyggere. Bli en bygdeorginal. La ønsket ditt om å komme nærmere naturen bli virkelighet. Det er mulig å bo langt ute i skogen i dagens samfunn, om man ønsker det. Anonym poster: b64f523f3c0f4d111b7cb4557b9eb0d7 6 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Bygg deg et teppefort, og seg deg på innsiden og spill minecraft. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Flytt til en øde utkantkommune som skriker etter nye innbyggere. Bli en bygdeorginal. La ønsket ditt om å komme nærmere naturen bli virkelighet. Det er mulig å bo langt ute i skogen i dagens samfunn, om man ønsker det. Anonym poster: b64f523f3c0f4d111b7cb4557b9eb0d7 Problemet er at man da må frasi alt man har av rettighetene man har når man er del av ett samfunn. Lenke til kommentar
theajos Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Lev livet gjennom spill og virtuell virkelighet, man trenger strengt tatt ikke å gå ut døren i samfunnet idag engang, du kan jo til og med få maten levert på døra! Lenke til kommentar
Quote Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Jeg vil egentlig si meg enig "Anonym" litt ovenfor meg. Flytt bort, kanskje du kan bli bonde? Bli grunneier, ta jegerprøven og ta deg lange turer i skog og mark. Jeg selv kunne aldri tenkt meg å ha bodd i by i lang tid. Problemet er at man da må frasi alt man har av rettighetene man har når man er del av ett samfunn. Hva er det du snakker om? Man mister vel ikke noen rettigheter ved å flytte til landet? Endret 4. juni 2012 av Quote Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Mange forsøker å finne meningen med livet gjennom rus, sex eller religion. Jeg foretrekker det siste.... Du kan leve ganske uavhengig hvis du leier ut din bolig, mens du selv kjører rundt i en bobil på diverse steder. Da vil du få inntekt fra leiligheten. Det er også mulig å eie kun ei campingvogn hele livet, men det er ikke akkurat noe som vil trekke til seg ei kone. Så du velger i realiteten bort en familie hvis du kun eier en campingvogn eller ei selvsnekra hytte på fjellet. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Hva er det du snakker om? Man mister vel ikke noen rettigheter ved å flytte til landet? Hvis man melder seg ut av samfunnet, ikke hvis man flytter til landet. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Hvis man melder seg ut av samfunnet, ikke hvis man flytter til landet. Men er det mulig å melde seg ut av samfunnet? Kan ikke levere tilbake personnummeret ditt, for eksempel. Og hvis du ikke leverer selvangivelse, kan du ende opp med masse gjeld. Du vil alltid få pensjon ved 67 år, og ha rett til å bruke legevakten ved ulykker. Barna dine vil alltid ha skoleplikt, og du vil alltid være underlagt straffeloven og andre lover. Man er i større grad avhengig av nettbank og kort enn før. Det nytter ikke å jakte i skogen og bytte inn dette viltet inn på "landhandelen", som man kunne gjøre for to hundre år siden og før det. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Tror ikke det er mulig å melde seg ut av samfunnet på samme måte som at man melder seg ut av kirken.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå