danielrealized Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Jeg holder på å lage et script, hvor jeg ønsker at en cookie skal fungere kun når man er på den eksakte siden, men når man forlater den undersiden så skal cookien bli slettet. Noen som vet om en måte/funksjon til dette formålet? På forhånd takk Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 sjekk ut setcookie() : http://no.php.net/manual/en/function.setcookie.php Uansett kan du jo ha noe slikt: <?php # hvis vi er på siden du ønsker cookien skal være tilgjenglig på if ($_GET['page'] == 'special-cookie-page') { # hvis ikke cookien er satt, setter vi cookien if (!isset($_COOKIE['hello'])) { # setter ny cookie setcookie('hello','world'); // setter ny cookie med navn: "hello" og verdi: "world" // } // } // # hvis vi er på hvilken som helst annen side else { # sjekk om cookien har blitt satt. Altså at brukeren har vert på: "special-cookie-page" if (isset($_COOKIE['hello'])) { # vi sletter cookien setcookie('hello','',-3600); // } // } // ?> Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Local storage er vel en mer effektiv løsning, men ikke alle nettlesere støtter det 100% enda. Så da er vel cookies og session den sikreste løsningen pr. dags dato til å håndtere midlertidig data? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg tenker på EU-direktivet om cookies... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg tenker på EU-direktivet om cookies... Lyst til å forklare litt nærmere? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Nei, er heller ikke interessert i å diskutere det. Du får google. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Nei, er heller ikke interessert i å diskutere det. Du får google. Da er det lite poeng i å poste i utgangspunktet. 1 Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 hah... har ikke engang vert i tankene mine akkurat det der... Men den tid den sorg, får heller gjøre en god og fleksibel jobb nå så det blir lettere for "fremtid oss" å gjøre endriger rundt denne problemstillingen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå