verwooks Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Corsair Force 3 240GB Lurer på om jeg skal kjøpe 1 til og sette i RAID 0? Pro/Cons? Mister man trim støtte hvis man setter SSD disker i raid? Sitter også med 2 500 gb disker jeg tidligere hadde i raid0. Men det kan virke som at jeg mister litt ytelse på ssd disken hvis jeg endrer til RAID istedenfor ACHI i BIOS? Er det noe jeg ikke tenker på? For meg virker det som at jeg må velge enten RAID eller AHCI, så har egentlig ikke noe valg, må bare droppe raid på 500 gb diskene mine for å unngå dette. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Kommer vel ann på om du har Sata 600 (Raid støtte) som er vel kun på LGA 1155/2011 om jeg ikke husker feil. Både på LGA 1156 og 1366 mener jeg kun sata 300 støttes i raid, jeg vet ikke om det er mulig å ungå det problemet. Du mister nok trim med SSD raid ja, godt mulig det vil fungere bedre på windows 8 Release preview men har ikke prøvd det. Du burde ikke miste ytelsen, men det kan være enkelte satakontrollere (300/600) som oppfører seg anderledes ved raid og du bør nok legge ved nyeste driverne under windows installasjon. Sanforce er ikke SSD diskene jeg ville vurdert i første omgang da er det bedre med Crusal eller intel serien i så fall minstefall bør du ha nyeste firmware om du tar risikoen på raid. Jeg har lite erfaringer om det finnes hovedkort som man kan resete bios og alikevell slippe å reinstallere alt men den erfaringen har jeg på raid og det er irriterende med tanke på bios oppgraderinger. Endret 4. juni 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 7. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2012 Her er maskinen http://www.modsrigs.com/detail.aspx?BuildID=29831 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå